La Fundació MAP de Ripoll celebra 50 anys
És un referent quant a l’atenció a les persones amb discapacitat psíquica
L’any 1968 un grup de mares i pares i de persones altruistes van crear una associació per atendre les persones amb discapacitat psíquica i les seves famílies. Naixia la Fundació MAP de Ripoll. Cinquanta anys després, aquesta entitat és un referent quant a l’atenció a aquest col·lectiu de ciutadans i ha consolidat una sèrie de serveis que van molt més enllà de la part assistencial.
Les xifres són molt explicatives de la seva evolució. La Fundació MAP ha passat d’atendre cinc alumnes a donar servei a més de 600 persones i a tenir 288 treballadors. Actualment, l’entitat ofereix diferents tipus de suports perquè les persones ateses puguin assolir el màxim d’autonomia.
En concret, ofereix atenció a 274 infants i joves, atén 125 persones amb el servei de dia i en el lleure i 170 més amb activitats a la comunitat. Així mateix, ofereix serveis de residència, llars residència i suport a la pròpia llar a 135 persones. A més, en el camp del suport laboral, lidera un centre especial de treball que genera ocupació i oportunitats a través de l’emprenedoria en els sectors estratègics del territori de la indústria i els serveis, el medi ambient, el turisme i la restauració i l’agroalimentari.
Actualment, aquest centre de la Fundació MAP dona feina a 139 persones amb certificat de discapacitat, un 82% de les quals amb especials dificultats –discapacitat intel·lectual i malaltia mental–, i a nou persones en risc d’exclusió social. També ofereix suport a la inserció en l’empresa ordinària.
Drets d’autor dels Txarango per a la MAP
La Fundació MAP ha rebut un total de 917 euros dels Txarango. Provenen de la meitat dels drets d’autor que han generat les 14 cançons del disc El cor de la terra i que Txarango ha repartit a parts iguals als 14 col·lectius socials als quals el grup va decidir destinar els beneficis. L’objectiu del grup era col·lectivitzar les cançons perquè el seu ressò tingués un retorn social directe a organitzacions que treballen per la transformació i la millora social. I la Fundació MAP va ser una de les escollides i se li va vincular el tema Mil ocells. Els diners rebuts es destinaran al projecte Al teu costat!, de suport a les famílies i a les persones amb discapacitat ateses a la Fundació MAP.