Nou equips de primària atenen pacients via ‘e-mail'
A la regió sanitària de Girona, hi ha un centenar d'usuaris i vint-i-vuit professionals que fan servir l'eConsulta, que es vol estendre a més EAP
En nou equips d'atenció primària (EAP) de la regió sanitària s'ha començat a fer servir com una eina més de consulta el programa eConsulta, que permet als pacients adreçar-se per correu electrònic als seus metges de capçalera per preguntar-los sobre algun problema de salut, la medicació, o sobre resultats i comentaris de proves diagnòstiques. En aquests moments participen en aquest programa els EAP de Girona 3-Montilivi; Salt; Blanes; Figueres-Ernest Lluch; Girona 1-Santa Clara; Olot; Sant Joan les Fonts; Canet de Mar, i Pineda de Mar. Es tracta d'una eina que està en procés d'implantació –ara per ara la fan servir 101 ciutadans i 28 professionals dels EAP esmentats, i s'han intercanviat 353 missatges– i l'objectiu del Departament de Salut és estendre-la l'any vinent a la meitat dels EAP de la regió (n'hi ha un total de 41). I és que l'eConsulta permet fer assistència sanitària sense passar per la visita presencial, de manera que estalvia tràmits i temps a professionals i ciutadans. Les consultes que es fan per aquesta via són respostes pels professionals, dins dels seus centres de treball, en un termini màxim de 48 hores laborables. Els pacients que vulguin accedir a fer servir aquest sistema han de demanar-ho al seu metge o la seva infermera d'atenció primària.