Societat

Les protestes a França atrapen uns 4.000 camions a Catalunya

El conseller d’Interior, Miquel Buch, convoca una reunió entre Trànsit i els transportistes per estudiar la situació

S’han registrat fins a 15 quilòmetres de cues a l’AP-7 a La Jonquera

Les pro­tes­tes a França per l’alça del preu dels car­bu­rants han atra­pat entre 3.000 i 4.000 cami­ons en àrees de ser­vei i polígons indus­tri­als de Cata­lu­nya, pel que la Gene­ra­li­tat ha dema­nat a la DGT que comenci a avi­sar els con­duc­tors a Sara­gossa i València per evi­tar el col·lapse, segons ha reco­llit l’agència EFE.

En roda de premsa, el con­se­ller d’Inte­rior, Miquel Buch, ha anun­ciat que s’ha posat en con­tacte amb la dele­gada del Govern a Cata­lu­nya, Teresa Cuni­llera, perquè reforci la seva petició a la Direcció Gene­ral de Trànsit perquè comenci a aler­tar els cami­o­ners d’aquesta situ­ació a Sara­gossa i València, abans que arri­bin a Cata­lu­nya, on les àrees de ser­vei “estan molt ple­nes”.

“La situ­ació a Cata­lu­nya comença a ser com­pli­cada”, ha adver­tit Buch, que ha deta­llat que alguns cami­ons que no poden tra­ves­sar la fron­tera amb França, amb cues que arri­ben fins als 14 quilòmetres, són en polígons indus­tri­als perquè les àrees de ser­vei estan ja molt ple­nes.

Davant aquesta situ­ació, Buch ha con­vo­cat per a aquesta tarda una reunió amb res­pon­sa­bles dels Mos­sos d’Esqua­dra, el Ser­vei Català de Trànsit, Pro­tecció Civil i els trans­por­tis­tes, per ana­lit­zar la situ­ació i inten­tar acor­dar una estratègia con­junta

Reten­ci­ons de 15 quilòmetres

Els cami­ons de trans­port inter­na­ci­o­nal poden tor­nar a cir­cu­lar després que hagin estat res­trin­gits aquest matí a l’AP-7 a la Jon­quera en direcció a França, segons ha infor­mat el Ser­vei Català de Trànsit i ha reco­llit l’ACN. Aquest matí, s’han regis­trat fins a 15 quilòmetres de cues entre Biure i la Jon­quera pels talls que han fet repre­sen­tants del col·lec­tiu dels ’armi­lles gro­gues’ fran­ce­sos, que pro­tes­ten per l’alt preu dels car­bu­rants i la pèrdua del poder adqui­si­tiu a França. El col·lapse també afecta la cir­cu­lació de la N-II a Pont de Molins, on hi ha tres quilòmetres de reten­ci­ons. Aques­tes mobi­lit­za­ci­ons han pro­vo­cat reten­ci­ons durant tot el cap de set­mana en aquesta zona, arri­bant també als deu quilòmetres.

Dese­nes de cami­o­ners i vehi­cles s’han que­dat atra­pats des de pri­mera hora a l’N-II i molts han inten­tat esqui­var les reten­ci­ons acce­dint al polígon indus­trial de Llers (Alt Empordà), que també ha que­dat col·lap­sat. Alguns dels afec­tats han expli­cat que estan atu­rats aquí des de diu­menge i que veuen molt difícil poder por­tar les mer­ca­de­ries que trans­por­ten als punts de destí quan estava pre­vist.

És el cas d’en Mario Neves, que ve de Por­tu­gal i trans­porta mate­rial espor­tiu cap a França. Avui ha fet nit al polígon de Llers i no veu fac­ti­ble arri­bar a França en les pro­pe­res hores. Tam­poc en Jorge Acosta.

Ell ve d’Itàlia i havia parat a Llers per fer un canvi de remolc i tor­nar al mateix país, hi havia de ser demà però no creu que hi arribi. Diu que ha dor­mit diver­ses nits al camió i que se’ls estan aca­bant les pro­vi­si­ons de men­jar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.