Educació

mobilitat

Vilanova acollirà la formació ferroviària per al traspàs de Rodalies

El Govern impulsa al Garraf un centre de formació per a maquinistes, manteniment d’infraestructura i mecànica o servei a bord

Formarà part dels nous centres d’FP especialitzada i s’estrenarà al curs 2024-2025

El Govern lligarà el traspàs de Rodalies a la Generalitat amb el desenvolupament dels centres de Formació Professional (FP) especialitzada per mitjà de l’obertura al curs 2024-2025 del Centre de Formació Ferroviària de Catalunya a Vilanova i la Geltrú. La nova institució educativa haurà de formar personal per a la nova empresa Rodalies de Catalunya que operarà a la xarxa però també per al personal de Ferrocarrils (FGC), alta velocitat i transport de mercaderies així com dels gestors i mantenidors de les infraestructures.

La iniciativa l’han presentada aquest matí a la capital del Garraf les conselleres de Presidència, Laura Vilagrà, i Territori, Ester Capella, davant dels representants de tots els operadors ferroviaris, d’alta velocitat i de transport de mercaderies que operen a Catalunya. Avui, per exemple, els operadors Renfe, FGC, Adif o Ifercat formen el seu personal però l’objectiu del Govern és concentrar la formació en un “centre dual, especialitzat” aprofitant que l’institut FX Lluch i Rafecas de Vilanova ja forma alumnat en manteniment ferroviari i la capital del Garraf és l’única ciutat amb aquests ensenyaments professionals i universitaris que hi ha al país. A partir del curs 2024-2025 s’ampliarà progressivament la formació. Per una banda en especialitats que requereixen l’homologació de l’agència de seguretat ferroviària com les de maquinista, control de circulació, infraestructures o manteniment de material rodant i, per altra banda, en especialitats tècniques que no requereixen la homologació de seguretat: electromecànica ferroviària, manteniment de trens, auxiliar de servei a bord o auxiliar de tren. La previsió és arribar progressivament al miler d’alumnes i a la vuitantena de personal docent i expert. El centre s’emplaçarà a l’FX Lluch i Rafecas i s’anirà ampliant aprofitant l’ “anella ferroviària” que conformen a la ciutat l’institut junt amb el Museu del Ferrocarril, el campus de la UPC, els tallers de Renfe i l’estació de tren. “Donem forma a un centre que oferirà formació per a totes les ocupacions ferroviàries i que servirà per a preparar-nos per al traspàs de Rodalies”, defensa la consellera Vilagrà mentre que la consellera Capella recorda que el Govern aspira a un “sistema ferroviari integral i intermodal propi, gestionat des de la proximitat perquè hem demostrat que des de la proximitat ho sabem fer millor”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Comencen setze mesos de treballs del corredor ràpid entre Salt i Girona

SALT / Girona
educació

El retard en les adjudicacions desperta protestes dels sindicats i Educació diu que és “un problema tècnic”

barcelona
Medi AMbient

Mataró descobreix els entorns amb 10 itineraris per anar a peu o amb bicicleta

Mataró
SALUT

Un nou servei escurça l’estada dels nounats a l’Hospital de Can Ruti

Badalona

Dos de cada tres desplaçaments a l’àrea de Barcelona són amb mitjans sostenibles

Barcelona

El projecte de millora del camí de ronda, candidat a rebre un premi europeu

palamós

L'Ajuntament critica la retirada dels mòduls de l’escola

cornellà del terri
societat

Finalitza amb èxit la primera edició de l'Escola d’Estiu d’Antiracisme

girona
societat

Comencen les obres de la nova àrea de joc infantil inclusiva als Jardins de Massana de Sant Andreu

Barcelona