Educació
Jo sóc com tu
Alumnes de centres convencionals i especials han compartit classes
Junts han fet un ball per cloure el curs
Alumnes del centre d'educació especial Àuria d'Igualada i de l'escola Marta Mata de Vilanova del Camí han compartit aquest curs sessions d'educació física que han culminat amb una flashmob a la qual s'ha afegit la resta de l'escola. La cançó ja ho deia tot: “Jo sóc com tu.”
Aquesta banda sonora va ser composta per la Fundació Maresme i interpretada per El Niño de la Hipoteca i Búhos. Dilluns va servir per trencar barreres entre infants de tercer de primària.
Fa prop d'una dècada que els dos centres participen en aquesta experiència. La directora del centre vilanoví, Eva Bernadas, explica que l'origen és un treball global de l'escola en què es va considerar interessant “que els nostres nens veiessin que hi havia altres escoles, amb altres nens amb altres característiques”. I el balanç és positiu i enriquidor per a tots: “Veure que poden jugar i compartir activitats els omple de satisfacció.”
La professora del grup de l'escola Àuria, Aina Marí, relata com els seus alumnes esperaven la primera trobada expectants per com serien els seus companys i amb un treball previ per saber on era l'escola o com hi anirien. Tenen una foto dels altres alumnes a l'aula “i així els anem recordant, mirem els seus noms”, i al cap d'unes dies de cada trobada fan memòria de l'experiència.
Marta Trullols, la tutora dels alumnes vilanovins, ha explicat que l'intercanvi s'inclou en un projecte anual en què han treballat “amb històries que impliquin una consciència crítica cap a les persones”. Els contes i les trobades amb els set alumnes de l'escola Àuria han permès converses i reflexions entre els Tanits, el nom que té el grup de tercer de l'escola. Trullols recorda que “treuen temes que serien impensables si no hi hagués aquest punt de trobada”.
Un creixement personal que també reconeix la mateixa professora, que el considera un dels projectes més importants del curs. En els seus alumnes veu reaccions “que ni t' imagines, com els cuiden, com reaccionen...”