Educació

Premis Pallach a empreses per la societat i l’educació

En la primera edició de guardons a empreses reconeixen Comexi, Hohner i TM Comas, tres exponents de la FP dual

La Fun­dació Josep Pallach ha reco­ne­gut tres empre­ses sel­va­ta­nes, Comexi, Hoh­ner i TM Comas, en la pri­mera con­vo­catòria dels nous pre­mis Empre­ses per l’Edu­cació i el Com­promís Social. El pre­si­dent de l’ens, Josep Maria Soler, va des­ta­car que, a més dels tres guar­dons lite­ra­ris que con­vo­quen a Pala­fru­gell, Figue­res i Begur, ara rei­vin­di­quen un altre dels valors del peda­gog, que “teo­ria i pràctica són dues cares de la mateixa moneda”, i l’objec­tiu de la for­mació és tirar enda­vant el país a través del tre­ball. L’acte de lliu­ra­ment es va fer ahir a la tarda, a l’audi­tori de Can Mario de Pala­fru­gell.

Pel que fa a les tres fir­mes, coin­ci­dei­xen en l’èxit en l’aposta per la for­mació de les plan­ti­lles. En el cas de Comexi, a banda de la tra­jectòria, per ini­ci­a­ti­ves com ara el cen­tre tec­nològic Manel Xifra, i el foment de la for­mació pro­fes­si­o­nal (FP) dual, que inte­gra la for­mació adap­tada amb les pràcti­ques in situ dels estu­di­ants.

Aquest dar­rer àmbit també l’han con­reat tant Hoh­ner –amb un pro­jecte de rein­serció labo­ral per al qual van dema­nar suport de les admi­nis­tra­ci­ons– com TM Comas, que a través de la Fun­dació Fran­cesc Comas pro­mou els valors de “trans­me­tre l’ofici i la vocació per l’elec­tro­mecànica”.

El dele­gat ter­ri­to­rial de Tre­ball i Afers Soci­als de la Gene­ra­li­tat, Joan Martí, va lloar que rere la tec­no­lo­gia d’empre­ses alta­ment tec­ni­fi­ca­des “hi con­ti­nua havent per­so­nes impli­ca­des i com­pro­me­ses, i també dones”, tot i que va coin­ci­dir amb els dis­cur­sos dels pre­mi­ats que en cal més. I l’alcalde amfi­trió, el pala­fru­ge­llenc Josep Pifer­rer, va agrair l’esforç de la fun­dació per recu­pe­rar el lle­gat de Pallach i recor­dar que “sense for­mació no hi haurà món del tre­ball”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia