Gran afluència de públic el primer dia del Rec.0 d’Igualada
Centenars de persones van a l’antic barri industrial per a visitar les ‘pop-up stores’ de moda
54 adoberies s’han transformat en botigues efímeres
Des de primera hora del matí el barri del Rec d’Igualada ha rebut una gran afluència de públic per participar d’una nova edició, la que fa 21, del Rec.0, el festival de pop-up stores de moda més gran d’Europa. Feia dos anys que no se celebrava i l’allau de gent que omple tot el dia l’antic barri industrial d’Igualada demostra que la gent en tenia ganes. El temps hi acompanya.
Des d’avui dimecres i fins el proper dissabte es podran visitar 54 adoberies –on es tractava la pell animal per poder-la treballar– convertides en botigues efímeres de moda. Un centenar de marques, des de les més consolidades com Levi’s, Munich, Desigual, Superdry, Puma, New Balance, SKFK, Jack and Jones, Sita Murt o Pepe Jeans fins a marques més noves sorgides durant la pandèmia o creades per dissenyadors independents que no venen en els grans circuits comercials tradicionals. Davant de cada adoberia convertida en botiga durant tot el matí i al llarg de tot el dia hi ha hagut cues.
En aquesta edició, el Rec.0 incorpora també noves formes de consum de moda que van més enllà de la venda tradicional, com ara l’intercanvi de roba que es durà a terme el dissabte dia 14 al 1er Mercat d’Intercanvi Rec. La sostenibilitat és un dels eixos d’aquesta edició.
Hi ha 34 punts de restauració amb una variada oferta gastronòmica i s’han organitzat una quarantena d’activitats culturals per a tots els públics com ara concerts, visites guiades en adoberies, tallers i xerrades, totes gratuïtes.
Aquest matí, el dissenyador Ricard Vila, membre de l’organització, ha explicat que “hem aprofitat aquests dos anys d’aturada per fer una reflexió i tornar a activar el Rec.0 d’una manera diferent perquè sigui una plataforma de la nova manera de pensar de moltes marques, que treballen per ser més sostenibles i per fer una producció més local”. És per això que en aquesta edició s’ha creat el nou espai Rec+Sostenible, a la sala de les Encavallades del Museu de la Pell d’Igualada, amb vint-i-cinc marques de moda sostenible i amb valor social. L’espai també acull xerrades, taules rodones i diverses activitats relacionades amb la sostenibilitat.
La dissenyadora i cantant Beth Rodergas, que fa força anys que participa al Rec amb la seva marca Little Lia by Beth, ha parlat en nom de les marques participants: “hem trobat molt a faltar el Rec.0, som moltes les marques que no tenim botiga física, només venem on-line, i festivals com aquest ens permeten parlar amb els clients”. Pel que fa a la intensa programació cultural d’aquests dies, Beth Rodergas –que farà un concert divendres-, ha explicat que “el Rec no seria el Rec sense els concerts, els foodtrucks i tota l’activitat cultural que fa que venir aquí sigui tota una experiència d’oci”.
L’artista Ramon Enrich, també membre de l’organització, ha posat en valor el barri on té lloc l’esdeveniment, i que és l’origen del festival: “el Rec és un barri obert, on passen coses i tothom que tingui propostes les pot fer, i ara és necessari que es faci d’una vegada el canvi de normativa perquè tingui mixticitat d’usos i no sigui només industrial. Per això fem el Rec.0, perquè aquest canvi sigui inevitable i estem convençuts que acabarà passant”.