Infraestructures i serveis

El soterrament de l’R2 a Montcada s’endarrereix mig any per la inflació

L’alcaldessa diu que l’endarreriment se suma a trenta anys d’espera

Les obres per soter­rar les vies de la línia R2 a Mont­cada i Rei­xac començaran almenys sis mesos més tard del que estava pre­vist. No ho faran aquest pro­per gener perquè el pro­jecte s’haurà de lici­tar de nou, incre­men­tant un 30% els 465 mili­ons d’euros pre­vis­tos ini­ci­al­ment. Adif ho ha comu­ni­cat recent­ment a l’Ajun­ta­ment i a la Pla­ta­forma Tracte Just-Soter­ra­ment Total, argu­men­tant que la inflació i la pujada de preus per la crisi logística han obli­gat a revi­sar la lici­tació. En una tro­bada a finals de la set­mana pas­sada, la pre­si­denta d’Adif, Marisa Domínguez, va jus­ti­fi­car la demora del con­curs asse­gu­rant que s’ha vol­gut evi­tar que quedés desert o què, on un cop feta la lici­tació, no comen­ces­sin les obres.

A part de la revisió dels preus, Adif ha deta­llat que els dar­rers mesos la Con­fe­de­ració Naci­o­nal de la Cons­trucció va pre­sen­tar dues recla­ma­ci­ons al Tri­bu­nal de Recur­sos con­tra dues clàusu­les de la lici­tació, fet que també ha alen­tit el procés. Les deman­des esta­ven rela­ci­o­na­des amb la res­pon­sa­bi­li­tat social i els recur­sos per a l’obra davant l’esca­lada de preus. El Tri­bu­nal va resol­dre les recla­ma­ci­ons par­ci­al­ment a favor de la patro­nal.

“La neces­si­tat de con­vo­car un nou con­curs a con­seqüència del con­text econòmic actual no vol dir, en cap cas, que dei­xem de cos­tat un pro­jecte inclòs als Pres­su­pos­tos Gene­rals de l’Estat”, ha garan­tit la pre­si­denta de l’Adif, que pre­veu que el nou pro­jecte esti­gui redac­tat a finals d’octu­bre per apro­var la lici­tació al novem­bre. Això fa invi­a­ble que les obres comen­cin el gener del 2023, com s’havia pre­vist ini­ci­al­ment.

L’alcal­dessa de Mont­cada, Laura Cam­pos, ha cri­ti­cat que els sis mesos de retard “se sumen als 30 anys d’espera”, en els quals dese­nes de veïns han mort atro­pe­llats al pas a nivell. Amb tot, Cam­pos ha pre­ci­sat que l’actu­a­lit­zació de preus “dona la tran­quil·litat que la lici­tació es farà amb totes les garan­ties, evi­tant el risc d’una pos­si­ble para­lit­zació de les obres per motius econòmics”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia