La segregació escolar baixa entre un 18 i un 42% a Salt
Són dades de l’informe del Síndic de Greuges que compara la situació en escoles i instituts els cinc darrers cursos
És un dels deu municipis de més de 5.000 habitants amb millor tendència
La segregació escolar ha baixat entre un 17,9 i un 41,6% a les escoles i instituts de Salt, segons l’informe del Síndic de Greuges que compara la situació els cinc darrers cursos i recull l’agència ACN. L’estudi, que parteix de dades del Departament d’Educació, situa la població entre els deu municipis de més de 5.000 habitants amb millor tendència entre els cursos 2018/2019 i 2022/2023.
L’índex de dissimilitud (el barem que es fa servir per mesurar la segregació) reflecteix que a Salt, on tots els centres educatius són de màxima complexitat, s’ha reduït del 0,39 al 0,32 a infantil i primària i del 0,36 al 0,21 als instituts. El regidor d’Educació de l’Ajuntament de Salt, Fermí Cunill, va destacar que aquestes dades reflecteixen que els esforços abocats en la cohesió i per garantir l’equitat i la igualtat d’oportunitats per a tots els infants saltencs estan tenint resultats: “Les dades demostren que anem per bon camí a l’hora de treballar en el fet de donar les màximes oportunitats als alumnes del municipi.” I hi va afegir: “No vol dir que no hi hagi feina per fer, però ens anima veure que les accions van per bon camí.”
Segons el regidor, l’informe del Síndic també contribueix a trencar estereotips negatius al voltant de Salt: “Estem demostrant que tots els centres educatius són de màxima complexitat, però que tenim professors i mestres amb un compromís brutal i amb projectes educatius molt engrescadors.”
Per la seva banda, la directora de l’escola El Gegant del Rec, Carme Gutiérrez, va remarcar que, a banda de tenir un claustre molt implicat en el projecte, també és imprescindible el vincle amb les famílies, en què hi ha molt suport i complicitat.
LA FRASE
Pla educatiu i complicitat per dur-lo a terme
El regidor d’Educació, Fermí Cunill, recorda que, el 2018, el ple de Salt va donar llum verd al pla educatiu, que dissenyava estratègies fins al 2025 i perfilava fins a 111 accions concretes. El pla pivota en tres principis concrets: trencar les lògiques de la segregació escolar i social per assolir l’èxit educatiu, l’educació 360 (a temps complet i que abasta també el temps fora de l’aula) i Salt com a vila acollidora. També va posar en valor la complicitat entre les institucions, la comunitat educativa i els agents socials.