societat
Tret de sortida a les obres per connectar les línies d’FGC del Vallès i Llobregat-Anoia
El departament de Territori ha adjudicat, per 300 milions d’euros, l’obra principal, que inclourà tres noves estacions
El departament de Territori ha adjudicat, per 300 milions d’euros, l’obra principal per connectar les línies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) Llobregat-Anoia i el Vallès.L’objectiu és allargar la línia Llobregat-Anoia des de l’estació actual de la plaça Espanya de Barcelona fins a enllaçar-la, a l’estació de Gràcia, amb la línia del Vallès. Les obres començaran aquest estiu i duraran cinc anys, segons ha informat avui el govern. Inclouen la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres, tres noves estacions i la reforma de dues d’existents. En total, s’hi invertiran 400 milions d’euros.
Les estacions de nova construcció seran les d’Hospital Clínic (al carrer Comte Urgell, permetrà connectar la línia d’FGC amb l’L5 del metro), Francesc Macià (facilitarà l’intercanvi amb el tramvia i diverses línies de bus), i Gràcia, sota la Travessera de Gràcia, entre el carrer de Balmes i la plaça Gal·la Placídia. També es remodelaran l’actual estació de Gràcia de la línia d’FGC del Vallès i la de plaça Espanya, actualment punt d’inici i final de la línia Llobregat-Anoia.
El departament de Territori defensa que la connexió de les dues línies “millorarà el servei ferroviari, estalviant temps de recorregut a les persones usuàries que actualment han de fer transbordament” i facilitarà l’intercanvi amb la L5 del metro, el tramvia i altres línies d’FGC”. També ampliarà la cobertura del transport públic “en una zona densament poblada de Barcelona que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància, com l’Hospital Clínic o l’Escola Industrial”. Es preveu que beneficiarà 19,5 milions d’usuaris l’any i permetrà estalviar prop de 2.700 tones d’emissions contaminants anuals.