Educació

Critiquen l’avançament del curs per perjudicar els alumnes amb necessitats específiques

La Plataforma Ciutadana per a una Escola Inclusiva considera que la mesura “ha causat un enorme desgavell en l’organització i planificació del curs”

La Pla­ta­forma Ciu­ta­dana per a una Escola Inclu­siva lamenta una pla­ni­fi­cació “acci­den­tada” dels recur­sos que fan pos­si­ble l’esco­la­rit­zació amb èxit dels alum­nes amb neces­si­tats específiques de suport edu­ca­tiu (NESE). En un comu­ni­cat, la pla­ta­forma qua­li­fica de “pre­ci­pi­tat” l’inici del curs i alerta que “per­ju­dica” aquests infants. També demana que els ser­veis ter­ri­to­ri­als es comu­ni­quin direc­ta­ment amb les famílies afec­ta­des per una reducció de les hores de suport, després que mol­tes hagin expres­sat el seu “pati­ment” i “males­tar”.

La pla­ta­forma, for­mada per famílies, pro­fes­si­o­nals i enti­tats, insta el depar­ta­ment a no auto­rit­zar la cre­ació de nous cen­tres d’edu­cació espe­cial i s’unirà a la con­cen­tració del 10 d’octu­bre davant d’Edu­cació, segons recull l’ACN.

També expo­sen que hi ha famílies que es van assa­ben­tar el pri­mer dia de curs que el fill o filla dei­xava de “tenir un suport deter­mi­nat, sense més expli­cació per part de la direcció del cen­tre”. La pla­ta­forma con­si­dera que aquesta situ­ació és “inad­mis­si­ble” i que està “direc­ta­ment” rela­ci­o­nada amb l’avançament del calen­dari esco­lar, ja que, aler­ten, aquesta és una mesura “que ha remo­gut els tem­pos burocràtics d’una admi­nis­tració tan com­plexa com és l’edu­ca­tiva” i que “ha cau­sat un enorme des­ga­vell en l’orga­nit­zació i pla­ni­fi­cació del curs” per part dels ser­veis ter­ri­to­ri­als i dels cen­tres edu­ca­tius. Per això demana al Depar­ta­ment que revisi aquesta mesura.

Recla­men a la con­se­lle­ria, així com el Con­sorci d’Edu­cació de Bar­ce­lona i a la resta de ser­veis ter­ri­to­ri­als, millo­rar la comu­ni­cació amb les famílies de l’alum­nat amb NESE i ava­luar la forma com es ges­ti­o­nen els recur­sos dedi­cats a la inclusió.

Les enti­tats sos­te­nen que el pres­su­post públic no pot ser “excusa” per dei­xar de pres­tar un suport neces­sari a un alumne i per això donen suport a la con­cen­tració davant del depar­ta­ment d’Edu­cació que un grup de famílies ha con­vo­cat pel 10 d’octu­bre, amb l’eslògan “#pete­mel­pres­su­post”, amb referència a unes decla­ra­ci­ons de la direc­tora gene­ral d’Escola Inclu­siva, Laia Asso.

La pla­ta­forma veu amb “pre­o­cu­pació” com han sor­git grups de famílies que dema­nen més cen­tres d’edu­cació espe­cial; una demanda que entén que sor­geix de la “des­es­pe­ració” per una “defi­ci­ent” res­posta edu­ca­tiva que reben els seus fills al sis­tema ordi­nari, però avisa que crear-ne de nous seria fer “marxa enrere” en els drets de les per­so­nes amb dis­ca­pa­ci­tat i dels infants per com­par­tir un mateix espai edu­ca­tiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia