Societat

Les obres de la nova via per a vianants i ciclistes acabaran a la tardor

El Departament té en marxa les obres, que costaran més de 22 milions d’euros

La con­se­llera de Ter­ri­tori, Ester Cape­lla i Farré ha visi­tat aquest diven­dres, jun­ta­ment amb repre­sen­tants dels Ajun­ta­ments de la zona, els tre­balls en marxa per a con­fi­gu­rar un nou tram de 2+1 i una via segre­gada per a via­nants i ciclis­tes entre Sant Celoni i Riells i Via­brea, que fina­lit­za­ran la tar­dor vinent. Són actu­a­ci­ons per millo­rar la fun­ci­o­na­li­tat i la segu­re­tat a la C-35 i ampliar la xarxa cicla­ble al Baix Mont­seny.

Cape­lla ha des­ta­cat que la C-35 “és un dels eixos on més esforç estem fent per trans­for­mar la via­li­tat seguint un model inte­gral d’ade­quació als nous rep­tes de segu­re­tat, fun­ci­o­na­li­tat i incor­po­ració de la mobi­li­tat activa”. Alhora, ha posat en valor aquest pro­jecte d’inter­venció inte­gral sobre aquest eix viari, “que inclou nom­bro­ses actu­a­ci­ons amb una inversió total pre­vista de 22 mili­ons”, amb obres que ja han entrat en ser­vei recent­ment i altres que estan en exe­cució o en pro­jecte. Fa un any, van fina­lit­zar les obres d’un tram amb 2+1 entre Sant Celoni i Vilalba Sas­serra, al qual donarà con­tinuïtat el tram que s’està cons­truint ara entre Sant Celoni i Riells i Via­brea. Els tre­balls en exe­cució abas­ten una lon­gi­tud de 6,6 quilòmetres i comp­ten amb una inversió de 8,4 mili­ons d’euros, finançada en part mit­jançant fons euro­peus REACT.

Així, les obres abas­ten el tram de la C-35 entre la rotonda de Sant Celoni i la de Riells i Via­brea, un àmbit que regis­tra un trànsit ele­vat, de l’ordre dels 25.000 vehi­cles dia­ris. A més de la cons­trucció del nou car­ril per a millo­rar la fun­ci­o­na­li­tat de la car­re­tera, l’obra inclou la col·locació d’una bar­rera rígida de for­migó per a sepa­rar els dos sen­tits de la cir­cu­lació i evi­tar el risc de xocs fron­tals, i es com­ple­menta amb l’ade­quació del dre­natge i els ele­ments de senya­lit­zació, aba­li­sa­ment i bar­re­res de segu­re­tat.

D’altra banda, l’obra en marxa inclou la cons­trucció d’una via cicla­ble, que forma part d’un iti­ne­rari sen­si­ble­ment paral·lel a les car­re­te­res BV-5301, C-35 i GI-552, que ha d’unir els muni­ci­pis de Vilalba Sas­serra, Santa Maria de Palau­tor­dera, Sant Celoni, Gualba, Riells i Via­brea, i Breda, tot con­fi­gu­rant una una xarxa ciclista estruc­tu­rada a l’àmbit del Baix Mont­seny.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia