Administracions

Els vehicles forans ja han de pagar per aparcar a Gavà Mar

La pressió dels municipis veïns empeny l’Ajuntament a habilitar una zona verda durant la temporada estival

Durant anys, l’Ajuntament de Gavà s’havia resistit a implantar l’aparcament de pagament durant l’estiu al barri marítim de Gavà Mar, a diferència dels municipis més propers. El 2016, el consistori va posar en marxa un pla de mobilitat per millorar el trànsit al litoral, que rep cada estiu un milió de visitants, el 80% dels quals de fora de la població. La solució per donar una alternativa a l’accés en vehicle privat, un trànsit que col·lapsa el barri a l’estiu, va ser un aparcament provisional amb més de 100 places a l’avinguda Europa, amb una tarifa única per a tot el dia, i un autobús llançadora gratuït que connecta el centre comercial Barnasud amb la platja.

La situació canviarà aquest estiu, ja que el consistori ha implantat finalment la zona verda a Gavà Mar fins el 30 de setembre, de manera que els vehicles de fora de Gavà ja han de pagar per aparcar. Els residents a Gavà Mar no ho han de fer, amb excepció de l’euro que els costa la tarifa del dia sencer. Els veïns de la resta del municipi tenen una tarifa reduïda, del 50%. Per als visitants forans, els preus oscil·len entre 1,60 euros per mitja hora i 19 euros pel dia sencer.

A més, tots els vehicles censats a la ciutat poden aparcar de forma gratuïta a la zona taronja, que fa anys que funciona i que enguany amplia el nombre de places fins les 960. Les places de l’àrea verda són, en total, 1.600. L’aparcament regulat estarà actiu els caps de setmana i festius fins el 30 de setembre. Entre el 24 de juny i el 31 d’agost, també de dilluns a divendres.

L’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, explica que “s’han fet molts càlculs de quin era el trànsit que hi havia, quina era la rotació que hi havia, quina disminució de trànsit hi havia quan posàvem els autobusos gratuïts. I la conclusió és que tenim la pressió afegida de l’aparcament de pagament de Castelldefels, que hi ha rotació quan hi ha zona de pagament i que si els visitants han de pagar s’esforcen per arribar-hi amb transport públic”. La zona de platja de Gavà i Castelldefels és un continu urbà, pel que molts banyistes prefereixen buscar una plaça gratuïta a Gavà. També a Viladecans i el Prat hi ha menys facilitats per aparcar gratuïtament, el que havia convertit Gavà, segons l’alcaldessa, en “una illa de gratuïtat”. Hi ha també un motiu de mobilitat i seguretat, ja que segons Badia el col·lapse de vehicles fruit d’aquesta gratuïtat motivava, per exemple, que els autobusos no poguessin circular amb fluïdesa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Borja Manzanares
President del Col·legi Oficial d’Infermeres de Barcelona

“Els problemes de la infermeria no tenen una solució màgica”

Barcelona
patrimoni

El Síndic renya l’Ajuntament de Mataró per Ca la Madrona

Mataró

Un pregó coral que repassa 40 anys de ràdio, tret de sortida de la Festa Major

SALT
societat

Detinguda una conductora implicada en un accident amb tres morts a Castellfollit del Boix a finals de juny

Castellfollit del Boix

Detingut un bomber voluntari per l’incendi de l’any passat

portbou / colera
tradicions

Exhaurides en 40 minuts les gairebé 4.500 entrades pel Concurs de Castells de Tarragona

TARRAGONA
Medi AMbient

Estudien el nivell de metà que retenen els boscos catalans

Cerdanyola del Vallès
economia

Territori signa el conveni per a la construcció d’una rotonda en l’encreuament entre la C-14 i l’LV-3025, a Agramunt

Barcelona
medi Ambient

Aigües de Reus adjudica els treballs de recuperació de tres nous pous d’aigua del recinte de l’aeroport

Barcelona