Urbanisme

Urbanisme

La reforma de l’avinguda de la Pineda de Castelldefels, al jutjat

La plataforma ciutadana l’Avinguda de la Pineda No es Toca ha presentat una demanda davant del jutjat contenciós administratiu número 11 de Barcelona contra l’Ajuntament de Castelldefels perquè el govern municipal del PP descarta mantenir la via tal com està tot i ser la proposta més votada per la ciutadania a l’actual pla de participació ParticiPAM. Els demandants aposten per la via judicial com a últim recurs per preservar l’actual configuració “que encara té un carril bici segregat i voreres àmplies per caminar fins el mar”.

Portaveus de la plataforma confirmen que el jutjat els ha denegat mesures cautelars, de manera que les actuacions podrien començar en qualsevol moment: “Després d’haver aprovat de manera exprés i via procediment d’urgència el projecte de desmantellament, no ens estranyaria que l’Ajuntament comencés les obres durant les vacances d’estiu i d’esquena a la ciutadania.”

L’organització ha convocat diverses pedalades de protesta i jornades de sensibilització, a més de protagonitzar intervencions en el ple municipal en els últims mesos i ha obtingut el suport d’una vintena d’entitats i prop de 3.500 persones a títol individual.

En un comunicat, alerten del “malbaratament” de recursos públics que suposa posar en marxa l’obra abans que es dicti sentència: “Si la jutge ens dona finalment la raó, s’hauran de tornar a fer obres per retornar a la configuració actual, suposant un malbaratament incomprensible dels impostos dels contribuents.”

Per tot plegat, fan una crida a mantenir les mobilitzacions: “No ens rendirem, estem preparant convocatòries de protesta amb diverses entitats, també hem presentat un escrit al Síndic de Greuges i l’Àrea Metropolitana de Barcelona i animem qualsevol persona compromesa amb el medi ambient i la mobilitat sostenible a continuar mobilitzant-se, enviant cartes als diaris, reclamant explicacions via el portal de transparència o fent arribar les seves queixes als regidors i regidores del consistori.”

Segons dades de l’AMB, un de cada deu usuaris del servei metropolità d’AMBici són de Castelldefels i, de fet, la segona estació més utilitzada de tota l’àrea metropolitana és la de l’estació de rodalies de Castelldefels. “És incomprensible que, en un context on més veïns estan apostant per la mobilitat en bicicleta i patinet, l’Ajuntament dediqui recursos públics a desmuntar el carril bicicleta segregat més utilitzat del municipi”, lamenten.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Estat espanyol

Una patrullera de la Guàrdia Civil aborda una llanxa amb migrants per aturar-la

Barcelona
Canvi Climàtic

La pujada del mar amenaça les “megaciutats costaneres”

Barcelona
tecnologia

Zuckerberg denuncia pressions del govern de Biden durant la covid

barcelona
URBANISME

Instal·len els primers pilars del pont que unirà Barberà amb el sector Baricentro

Barberà del vallès
societat

La Santa Market tanca la 8a edició amb 250.000 visitants, 120.000 estrangers

santa cristina d’aro
INFRAESTRUCTURES

Més de trenta municipis de Tarragona i Barcelona, contra la MAT

Barcelona
SERVEIS

Manresa confia en un acord perquè no hi hagi vaga de neteja en plena festa major

Manresa
infraestructures i serveis

Inicien la primera fase de millora de la pintura viària en quatre punts del municipi

salt
MEDI AMBIENT

Tarragona reunirà en un congrés europeu més de 400 experts en ratpenats

Tarragona