Societat

Agnesa Novitchi

CEO de NIJI Mochis

“La gastronomia uneix”

L’empresa NIJI Mochis, que compta amb el suport de BBVA, s’ha especialitzat en aquestes postres japoneses i ja exporta a l’estranger

Com neix la idea d’especialitzar-se a fer unes postres japoneses?
Sempre he estat enamorada del Japó i la seva cultura. Després de viatjar al país nipó, en una botiga del nord d’Europa vaig veure que tenien motxis de bastants gustos. Aleshores, al tenir un gran coneixement de la gastronomia de Barcelona, vaig veure que no hi havia gaire oferta. Així que vaig unir la meva afició pel Japó amb l’amor vers la rebosteria i, voilà!, així va néixer NIJI Mochis.
A què atribueix que unes postres tan allunyades de nosaltres despertin tant d’interès?
Estem en un món on, encara que ens separin milions de quilòmetres, la gastronomia ha fet que ens unim i poder tastar plats de països de l’altre punta del món gràcies a la creativitat que tenim. Les distàncies cada cop són menys i el Japó és un país que sempre ha despertat interès per tota la seva cultura, incloent-hi la gastronòmica.
Va començar amb tres gustos i ara ja treballen amb més de 50.
Actualment, tenim uns 16 gustos fixos, i després, una de les nostres característiques és que anem traient gustos d’edició limitada per tal d’innovar i sorprendre els nostres clients.
Primer va optar per no obrir botiga i treballar per a un restaurant.
Sí, però en veure que teníem tanta demanda vam optar finalment per obrir botigues.
I des del 2016 ja té un obrador propi. Què la va fer decidir a expandir el negoci?
Després de l’èxit obtingut els primers anys, la conseqüència lògica passava per l’expansió de l’empresa. A mesura que creixíem en clients, volíem arribar a més llocs. I l’única manera d’arribar-hi era fer més gran l’obrador, obrir més botigues, entrar en supermercats i tenir més clients del canal horeca, és a dir hotels, restaurants i cafeteries.
Quin tipus de client té actualment?
Actualment tenim una clientela tan variada que és impossible delimitar: des dels fans dels motxis i la cultura nipona, fins gent que els prova per primer cop i els agrada, amants de la gastronomia, i gent de totes les edats.
L’ha sorprès en algun moment l’interès per consumir els motxis?
Per descomptat que em va sorprendre. Comences fent una anàlisi objectiva de qui serà el teu target i, junt amb el que vaig pensar, s’ha ampliat a gent que va des dels tres anys fins endavant sense límit. És un autèntic plaer poder arribar a tothom amb unes postres tan diferents com aquestes.
Al seu lloc web asseguren que combina tradició amb innovació. En quin sentit es fa aquesta combinació?
És cert. Ens referim que hem tingut com a base el motxi original japonès i després l’hem transformat a unes postres més occidentals. No ens hem quedat amb el clàssic d’anko o l’interior amb fruita, hem creat una mousse interior i un exterior de farina d’arròs més prima. A més, gustos com pastís de formatge, tiramisú, croissant o ginja són realment una novetat gastronòmica.
Ha ampliat el seu negoci a altres localitats de l’Estat espanyol i a l’estranger. Té intenció d’anar a més països?
Actualment tenim botigues a Lisboa, París, Londres, Tolosa i Rotterdam. És un autèntic plaer continuar l’expansió per tot Europa.
Finalment, què ha suposat per a vostè comptar amb suport financer?
Gràcies al suport que ens ha donat BBVA, sobretot a nivell de liquiditat, hem pogut créixer.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.