SOCIETAT
Els serenos de Mataró han fet prop de 2.200 intervencions el 2024
L’equip d’agents cívics nocturns de Mataró, coneguts popularment com a serenos, han detectat i comunicat 1.950 incidències a l’espai públic i han recollit 187 sol·licituds, queixes o demandes de la ciutadania des que es va posar en marxa a principis de juliol i fins a mitjans d’aquest octubre. L’àmbit dels residus, amb 1.187 incidències, és de llarg el més nombrós que han hagut de tractar, seguit pel manteniment de la via pública (147) i benestar social (88). Pel que fa a les sol·licituds, queixes i demandes de la ciutadania recollides pels agents cívics nocturns, són majoritàriament relatives al manteniment de la via pública (30), a sorolls i molèsties (22), a residus (16) i a situacions que generen sensació d’inseguretat (14).
Entre les tasques dels serenos, definides de manera coordinada amb els serveis municipals que intervenen a l’espai públic, s’hi ha comptat la detecció de situacions d’incivisme, conflictes i molèsties a l’espai públic que provoquin problemes de convivència, detecció de molèsties, incidències o incompliments d’horaris d’establiments públics, suport als programes preventius de caràcter transversal en matèria de convivència i civisme amb tasques de sensibilització de la ciutadania, i tancament i obertura d’espais públics.
L’equip d’agents cívics nocturns l’han format 14 persones (dues coordinadores i dotze serenos) que han focalitzat la seva tasca principalment en la detecció i comunicació d’incidències a l’espai públic, a través de la presència continuada al territori. Han treballat de dimecres a diumenge, de 19 a 2.20 h, i han desenvolupat la seva tasca per tota la ciutat.