Infraestructures i serveis

infraestructures

Estrena de la variant d’Anglès, que ha de treure 5.000 vehicles del centre

La con­se­llera de Ter­ri­tori, Habi­tatge i Tran­sició Ecològica, Sílvia Pane­que, ha inau­gu­rat aquest matí la rei­vin­di­cada vari­ant d’Anglès, que el depar­ta­ment cal­cula que per­metrà treure uns 5.000 vehi­cles dia­ris de l’inte­rior del nucli urbà. Amb un pres­su­post de 30,7 mili­ons d’euros i un traçat d’1,6 quilòmetres de llar­gada, en què des­taca un túnel de 490 metres, la nova via enllaça la C-63 –que en el tram entre Anglès i Santa Coloma de Far­ners assu­meix uns 7.000 vehi­cles dia­ris de mit­jana, amb prop d’un 8,5% de pesats– i l’N-141e, la cone­guda tra­di­ci­o­nal­ment com car­re­tera de la ver­go­nya entre Girona i Olot, que a la zona d’Anglès absor­beix uns 12.000 vehi­cles dia­ris.

“La vari­ant d’Anglès millo­rarà la fluïdesa en la cir­cu­lació, dis­mi­nuirà temps de des­plaçaments i per­metrà una millor gestió del trànsit, alhora que redu­eix el risc d’acci­dents i millora la segu­re­tat dels via­nants”, ha remar­cat en l’acte de posada en ser­vei Pane­que, que també ha asse­nya­lat que la nova via “con­tri­bu­eix a una mobi­li­tat més sos­te­ni­ble”.

Per la seva banda, l’alcalde, Jordi Piber­nat, segons recull ACN, ha cele­brat sobre­tot els 5.000 vehi­cles al dia que dei­xa­ran de pas­sar pel car­rer Indústria al cen­tre del muni­cipi. “Fins ara els cami­ons ens par­tien el muni­cipi i ara caldrà veure qui­nes obres es poden fer perquè aquest car­rer sigui més tran­si­ta­ble pels via­nants”, ha dit Piber­nat, que també ha expo­sat la pre­o­cu­pació dels comer­ci­ants d’aquesta via per veure com afec­tarà la reducció de trànsit davant les seves boti­gues. D’altra banda, l’alcalde ha des­ta­cat: “La vari­ants ens millora els acces­sos i ens farà molt atrac­tiva la futura zona indus­trial pro­jec­tada al muni­cipi.”

La nova car­re­tera

El traçat de la nova car­re­tera, que té una calçada de dos car­rils de 3,5 metres d’amplada cadas­cun, sepa­rats per una mit­jana d’1 metre i amb vorals d’1 metres d’amplada, dis­corre per l’est del muni­cipi. Comença a la C-63 al sud d’Anglès on s’ha cons­truït una rotonda (accés sud) per a con­nec­tar la tra­ves­sera d’Anglès, la C-63, el cemen­tiri d’Anglès i altres camins de la zona amb la nova car­re­tera. Al cap d’uns 250 metres comença el túnel. La vari­ant con­ti­nua després del túnel en direcció nord fins a la con­nexió amb l’N-141e, on s’inclou una altra rotonda (accés nord) que també ser­veix per acce­dir al nucli d’Anglès.

Des del depar­ta­ment de Ter­ri­tori es des­taca que en l’exe­cució de les obres, a més de la for­mació de la nova car­re­tera, les noves roton­des i el nou túnel, s’han cons­truït dues estruc­tu­res: un pas infe­rior que dona accés al cemen­tiri per sota de la vari­ant i un pas infe­rior per donar con­tinuïtat a un camí.

L’obra també ha com­por­tat l’exe­cució de la infra­es­truc­tura necessària per l’estesa de la fibra òptica al llarg de tota la traça, dels ele­ments per a faci­li­tar el dre­natge de la car­re­tera, les mesu­res d’inte­gració ambi­en­tal i la millora del ferm de la tra­ves­sera d’Anglès de la C-63 (avin­guda de Santa Coloma), amb un pavi­ment nou fono­ab­sor­bent, per a reduir l’impacte sonor del trànsit.

Ter­ri­tori des­taca que el túnel de la vari­ant és l’ele­ment cons­truc­tiu més sig­ni­fi­ca­tiu d’aquesta actu­ació. “Atesa la geo­lo­gia i geotècnia de la zona, el túnel s’ha exca­vat mit­jançant per­fo­ració i vola­dura, segons el tram”, s’explica. També s’avança que es pre­veu ins­tal·lar-hi aquest hivern panells foto­vol­taics per a gene­rar ener­gia d’ori­gen reno­va­ble per ali­men­tar les ins­tal·laci­ons del túnel, en el marc del Pro­grama d’auto­ge­ne­ració i des­car­bo­nit­zació de la xarxa viària del Depar­ta­ment.

L’obra s’ha com­ple­tat amb els ele­ments de senya­lit­zació i aba­li­sa­ment i les bar­re­res de segu­re­tat, i la repo­sició d’un tram de via verda que forma part de la ruta del Car­ri­let Olot – Girona i que resul­tava afec­tat pel traçat de la nova vari­ant.

Apro­fi­tant la presència de la con­se­llera Pane­que, una cin­quan­tena de per­so­nes s'han apro­pat amb esta­la­des fins on feia l'acte per pro­tes­tar con­tra el govern de la Gene­ra­li­tat i recla­mar la inde­pendència.  



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia