Societat

societat

Els passatgers d’un vol amb retard tenen dret a compensació encara que el compressin a través de dos intermediaris

Els passatgers d’un vol amb un retard llarg tenen dret a compensació encara que el compressin a través de dos intermediaris, afirma el Tribunal de Justícia de la Unió Europea. Segons informa l’agència ACN, arran de la negativa d’una aerolínia a compensar uns passatgers perquè no tenien una reserva confirmada i pagada per al vol en qüestió, el TJUE ha advertit que els afectats pel retard també tenen dret a compensació encara que una societat tercera pagués els vols. El tribunal amb seu a Luxemburg afegeix en la sentència publicada aquest dijous que la targeta d’embarcament és suficient per demostrar una reserva confirmada de vol.

El TJUE s’ha pronunciat arran de les reclamacions de dos passatgers que van contractar un viatge combinat a través d’una empresa tercera. Aquesta societat havia adquirit els vols a un operador turístic que, al seu torn, els havia comprat una companyia aèria.

Afectats per un retard de més de 22 hores en un vol de Tenerife a Varsòvia, els dos viatgers en qüestió van reclamar una compensació a l’aerolínia. La companyia aèria s’hi va negar argumentant que no tenien una reserva confirmada i pagada per a aquell vol i que les còpies de les targetes d’embarcament no eren suficients per demostrar la reserva. A més, va considerar que tots dos havien viatjat “gratuïtament o amb un bitllet a preu reduït”, per la qual cosa no tenien dret a compensació.

La decisió del TJUE

D’entrada, l’alt tribunal de la UE aclareix que la targeta d’embarcament pot demostrar que els passatgers tenien una reserva acceptada i registrada. Excepte en situacions extraordinàries, prova que els passatgers es van presentar a facturació i que tenien una reserva confirmada.

D’altra banda, el TJUE afirma que no es pot considerar que viatgessin “gratuïtament o amb un bitllet a preu reduït” perquè aquesta excepció al dret de compensació només aplica quan és la mateixa aerolínia qui permet aquesta possibilitat. Per tant, els passatgers tenen dret a compensació encara que una empresa tercera pagués els vols a un operador turístic que, al seu torn, els va adquirir a la companyia aèria “d’acord amb les condicions del mercat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia