Serveis

Els usuaris del bus a l'àrea de Girona ja són un 5,7% més

Durant el 2010 van utilitzar els serveis integrats dins l'ATM de Girona més de 6,6 milions de viatgers

El nombre d'usuaris va créixer a quasi totes les línies respecte al 2009, però no a la de l'aeroport, en què va baixar sensiblement

L'ús del transport públic per carretera a Girona i la seva àrea d'influència més propera continua augmentant any rere any. Des que a final del 2006 es va crear l'Autoritat Territorial de la Mobilitat de l'àrea de Girona, les línies d'autobús han experimentat diverses millores en tots els aspectes, que han repercutit en un augment de l'oferta i també de la demanda. Segons les últimes dades, durant el 2010 les 29 línies que integren l'ATM van assolir un rècord de 6,6 milions de viatgers, un 5,72% més que els 6,2 milions d'usuaris registrats el 2009. El 2008 havien estat 5,7; l'any anterior, 4,9, i el 2006 –quan es van aplicar els primers augments del nombre de línies i freqüències– van utilitzar el servei 3,9 milions de viatgers. En cinc anys, doncs, ha augmentat un 68% el nombre d'usuaris d'autobusos públics a l'àrea que comprèn l'ATM: Girona, Salt i Sarrià, la resta del Gironès, el Pla de l'Estany i la Selva interior.

Poques línies baixen

La creació de múltiples títols de transport i la integració tarifària –que permet circular per diferents zones amb un únic bitllet– han facilitat, juntament amb l'augment del nombre de línies i freqüències, l'accés dels viatgers al servei, amb un preu també més ajustat. El creixement del nombre de viatgers és general a totes les línies, i els recorreguts urbans que es fan entre Girona i Salt són els que tenen més usuaris. Les línies interurbanes, en canvi, tenen xifres totals de viatgers més reduïdes, però també han tingut creixements destacables des que van entrar en funcionament. Per exemple, la línia que cobreix bona part dels pobles del Pla de l'Estany entre Fontcoberta i Palol de Revardit va doblar el 2010 el nombre d'usuaris, i altres rutes com ara la que uneix Madremanya i Girona també va tenir un augment molt destacable. De línies interurbanes, la Llagostera-Girona i la Banyoles-Girona són les més utilitzades, a més de la que uneix l'estació de busos de Girona amb l'aeroport. Tot i això, s'ha notat que no van tants viatgers a l'aeroport; aquesta línia és una de les poques que perd passatge, ja que ha passat dels 272.000 usuaris als 249.000. Només quatre línies més perden usuaris, però amb percentatges molt reduïts.

LA XIFRA

29
línies
d'autobús formen part de l'ATM de l'àrea de Girona, i circulen pel Gironès, el Pla de l'Estany i la Selva interior.

LA DATA

16.10.06
va ser el dia
en què es van aplicar els primers augments de freqüències i línies gràcies a l'ATM de Girona.

Un servei ofert per set companyies

Les línies que integren l'ATM de l'àrea urbana de Girona les ofereixen diverses companyies de transport en autobús. La que més rutes desenvolupa és Teisa, que s'encarrega d'algunes de les línies urbanes de Girona i Salt, la de Banyoles i rutes interurbanes del Gironès, el Pla de l'Estany i la Selva interior. L'empresa Transports Municipals del Gironès SA, que està vinculada a l'Ajuntament de Girona, és la que fa els recorreguts estrictament urbans dins de la ciutat. Entre Teisa i TMG cobreixen bona part dels recorreguts, i la resta de companyies només s'encarreguen d'entre una i tres línies, vinculades sobretot als territoris on tradicionalment han ofert els seus serveis. Són la Hispano Hilarienca, Autocars Mas, Ampsa, Barcelona Bus i Sarfa. Aquestes empreses reben una subvenció pel fet d'oferir cadascun dels serveis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.