Societat

Concurs per reformar la mobilitat de Lloret de Mar

L’Ajuntament convidarà l’any que ve enginyers, arquitectes i urbanistes internacionals que proposin idees per a un poble “més sostenible i pacificat”

L’Ajuntament de Lloret de Mar convocarà l’any que ve un concurs internacional per reformar la mobilitat al municipi. “Es demanarà a enginyers, arquitectes i urbanistes un projecte bàsic de com podria ser el Lloret del futur pel que fa als eixos principals d’entrada i sortida del poble i les vies internes principals”, exposa Josep Carreras, el coordinador tècnic del pla operatiu (o de reconversió turística).

Les bases del concurs es publicaran a principis del 2019 i inclouran la redistribució del trànsit en les principals vies de Lloret, és a dir, l’avinguda Just Marlès –coneguda popularment com la riera–, els passeigs Agustí Font, Camprodon i Arrieta i Jacint Verdaguer i l’avinguda Pau Casals.

Carreras explica que l’organització d’un concurs sorgeix després de la feina feta pel seminari d’urbanistes que van visitar Lloret el 2016. En el futur concurs hi haurà tres finalistes, dels quals en sortirà el vencedor, el projecte del qual es materialitzarà quan hi hagi diners. A través del pla operatiu, en què també hi són la Generalitat, la Diputació i la Mesa Empresarial de Turisme, l’Ajuntament destinarà 100.000 euros a la convocatòria.

Carreras explica que l’objectiu del concurs és “pacificar el trànsit, ordenar-lo”. “Lloret ha de ser a mitjà termini un poble més pacificat, més amable, més sostenible”, diu el coordinador, que recorda que a l’estiu sol haver-hi col·lapses en l’entrada i la sortida de Lloret i molt volum de trànsit els dimarts i els dissabtes, cosa que es deu a l’entrada i sortida de milers d’estiuejants “i a la mateixa mobilitat dels ciutadans del municipi”.

Més que arbres i bancs

La gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan, assenyala que la mobilitat és una de les preocupacions del pla operatiu. “En el concurs s’acceptaran propostes en aquest àmbit: no només és posar-hi quatre arbres i quatre bancs i ja està”, afirma.

El concurs era un dels objectius del pla operatiu per al 2018 i era presentat com “la reforma, remodelació i continu urbà des de la circumval·lació d’entrada de Lloret fins al front marítim”. Al final, però, s’endarrereix un any.

LA XIFRA

3
projectes
finalistes hi haurà en el concurs internacional d’idees per a la mobilitat a les principals vies de Lloret.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Endesa vol destinar 115 milions a la xarxa de distribució de comarques gironines

girona
Societat

Els antics ocellaires de la Rambla de Barcelona traslladen el conflicte a Europa

Barcelona
medi ambient

Un estudi mostra que les ciutats compactes tenen menys petjada de carboni, però pitjor aire i majors taxes de mortalitat

Barcelona
SALUT

Els equips mòbils de salut mental de l’IAS han atès més de 2.000 persones

girona
medi ambient

Mataró comença a talar 17 palmeres del passeig marítim pel risc de caiguda

Mataró
infraestructures

Pla per reduir el soroll en tres trams a les autovies A-2, B-10 i B-30

Sant Cugat del Vallès
societat

Comencen a reformar set habitatges de quatre municipis de les Garrigues Altes

El Soleràs
societat

L’Hospital de Palamós nega les acusacions de frau per part de la CUP

palamós
societat

Els Escolapis de Catalunya demanen perdó pels suposats abusos sexuals de sacerdots de l’ordre

Barcelona