societat
Barcelona demana al Parlament Europeu ser la Capital Europea del Comerç de Proximitat
“Cal un impuls a l’economia de proximitat, molt vinculada als barris i municipis i als valors de cohesió social que avala el comerç local”, diu Salva Vendrell, president de Barcelona Comerç
El president de Barcelona Comerç, Salva Vendrell, ha presentat oficialment a la ciutat la petició al Parlament Europeu per a la creació de la Capitalitat Europea del Comerç de Proximitat i la candidatura de Barcelona per convertir-se en la primera ciutat en acollir-la, l’any 2023. La iniciativa té el suport de la Generalitat, del govern espanyol, l’Ajuntament de Barcelona i de tots els grups polítics de l’Eurocambra. La proposta va ser admesa a tràmit el juny del 2021 a la Comissió de Peticions i s’espera que sigui a l’ordre del dia de l’òrgan de l’Eurocambra durant el mes de juny.
La Capitalitat Europea del Comerç de Proximitat (CECP) proposa que anualment una ciutat diferent albergui un any d’accions i activitats informatives, divulgatives, i formatives dirigides a la ciutadania. Durant aquest any els comerciants hauran de posar en valor el comerç de proximitat i contribuir a la consciència col·lectiva de la seva importància tant en l’àmbit econòmic (creació i ancoratge de riquesa i fiscalitat) com en el social (ocupació i creació de comunitat).
“Per articular el projecte ens hem inspirat en la Capital de la Cultura Europea i esdeveniments similars, però aquesta vegada des de la societat civil. Necessitem la CECP per impulsar la resiliència i equitat de les ciutats, regions i estats europeus. En la represa econòmica i social requerida en aquests moments, cal un impuls a l’economia de proximitat, molt vinculada als barris i municipis i als valors de cohesió social que avala el comerç local”, ha dit Vendrell, que ha insistit que la CECP “vol ser una eina per a les ciutats i per al sector que ens ajudi a preservar la identitat europea, pel que fa a la forma de viure, la manera de comprar, de consumir i de ser de les nostres ciutats”.
“Volem allunyar la desertització comercial, afeblir els impactes negatius d’un comerç electrònic de grans plataformes i defensar, també, els drets de consum, amb més i millor informació”, ha explicat el president de Barcelona Comerç, entitat que ha tingut aquesta iniciativa.
Llums de Nadal
D’altra banda, el tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni, ha confirmat aquesta tarda que l’Ajuntament de Barcelona tornarà a pagar el 75% de l’enllumenat de Nadal dels eixos comercials.
La Comissió de Govern de l’Ajuntament ha aprovat la nova convocatòria de subvencions per l’enllumenat de Nadal als eixos comercials de la ciutat. Aquests ajuts podran cobrir fins al 75% del cost per tercer any consecutiu, en comptes del 50% habitual. El pressupost que s’hi destina és de 800.000 euros.
El consistori es mostra convençut que la il·luminació nadalenca “ha de ser una eina clau” per contribuir a la recuperació del teixit comercial de la ciutat durant les festes nadalenques, i singularment, del comerç del centre de la ciutat. Jaume Collboni, ha subratllat la voluntat del consistori de “seguir fent de Barcelona una ciutat referent del Nadal”.