Canvi de focus periodístic en la prostitució
Una jornada a Figueres denuncia que cal posar l’accent en el negoci
“Cal ampliar la mirada a l’hora d’abordar la prostitució. Aquesta perspectiva àmplia ha de trencar la cadena de l’explotació”, va assenyalar Natàlia Massé, responsable del programa de dones d’Apip-Acam en el transcurs d’una jornada celebrada ahir al matí als Caputxins de Figueres coincidint amb el Dia Internacional contra l’Explotació Sexual i el Tràfic Humà. Els participants van voler incidir en el fet que els mitjans de comunicació han de posar el focus en les xifres del rendiment econòmic, de la demanda que hi ha, i a mans de qui està el negoci. És a dir posar l’accent en els proxenetes i “no sempre en les dones, les més fràgils i vulnerables”. L’educació és, segons els experts, una de les estratègies per posar fi a l’explotació sexual. “Falta educació perquè la demanda de sexe no se senti legitimada en una societat marcadament patriarcal”, va destacar Massé. A la taula es va coincidir que si no hi hagués demanda no hi hauria oferta. La periodista Carme Vinyoles, una de les participants a la taula rodona que va tractar de bones pràctiques periodístiques, va recordar la importància del llenguatge: “No és un client o un usuari d’un servei, és un putero o un prostituidor. S’ha d’explicar quina és la realitat i no és una activitat lliure emmarcada en l’oci nocturn; les dones són enganyades i és explotació; cal dir les coses pel seu nom”, va reblar.