Societat

Radars mòbils detecten 2.473 infraccions al dia per excés de velocitat

És el resultat d’una campanya preventiva que es va dur a terme entre l’1 i el 7 d’agost

Barcelona tindrà més de 100 càmeres controlant els vehicles a la Zona de Baixes Emissions

Un con­junt de radars mòbils van detec­tar 2.473 infrac­ci­ons diàries de velo­ci­tat exces­siva a Cata­lu­nya durant una cam­pa­nya pre­ven­tiva que es va dur a terme de l’1 al 7 d’agost, segons ha infor­mat el Ser­vei Català de Trànsit (SCT). La xifra suposa el 4,6% dels 378.023 vehi­cles con­tro­lats durant aquells set dies. Els Mos­sos d’Esqua­dra i 18 cos­sos de poli­cia local d’arreu del país, entre ells el de la Guàrdia Urbana de Bar­ce­lona, van denun­ciar 17.309 con­duc­tors, tres dels quals per infrac­ci­ons de caire penal. Del total, 11.283 dels vehi­cles amb excés de velo­ci­tat van ser detec­tats amb apa­rells dels Mos­sos d’Esqua­dra, men­tre que els 6.026 res­tants ho van ser per les poli­cies locals.

L’11,8 % dels acci­dents amb vícti­mes en zona interur­bana el 2021 van tenir com a causa con­cur­rent una velo­ci­tat ina­de­quada i, aquest any, aquesta tipo­lo­gia d’infracció repre­senta el 10,5 % del total dels fac­tors de la sinis­tra­li­tat. L’SCT ha recor­dat que l’excés de velo­ci­tat és una causa directa de sinis­tres vials i que es tracta d’un fac­tor que incre­menta la gra­ve­tat de les lesi­ons.

Més càmeres a la ZBE

D’altra banda, Bar­ce­lona tindrà 42 noves càmeres per con­tro­lar les matrícules a la Zona de Bai­xes Emis­si­ons (ZBE), pel que el nom­bre total superarà el cen­te­nar. L’Aajun­ta­ment de Bar­ce­lona ha adju­di­cat en un con­curs públic el con­tracte per ins­tal·lar 42 nous punts de con­trol de la ZBE, que per­me­tran com­pro­var si els vehi­cles poden cir­cu­lar en l’horari res­trin­git en el segon semes­tre del 2023.

Entre les noves ubi­ca­ci­ons de punts de con­trol pre­vis­tes es tro­ba­rien algu­nes en les prin­ci­pals vies de cir­cu­lació de la ciu­tat com les avin­gu­des Dia­go­nal, Vall­carca, Madrid o Vall­vi­drera o els car­rers Aragó i Potosí.

L’adju­di­catària és Alu­visa, una empresa de Cor­nellà de Llo­bre­gat espe­ci­a­lit­zada en sis­te­mes d’il·lumi­nació i vigilància apli­ca­des a la mobi­li­tat urbana, i el cost del des­ple­ga­ment, més d’1,2 mili­ons d’euros, es finançarà amb fons Next Gene­ra­tion.

L’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona va ini­ciar la set­mana pas­sada l’actu­a­lit­zació de l’orde­nança de la ZBE Ron­des, que man­tindrà la pro­hi­bició de cir­cu­lar en aquest àmbit els dies labo­ra­bles de dilluns a diven­dres entre les 7 hores i les 20 hores només per als vehi­cles més con­ta­mi­nants sense eti­queta ambi­en­tal de la DGT, excepte els que esti­guin exempts o comp­tin amb una auto­rit­zació tem­po­ral. La nova nor­ma­tiva també manté que el sis­tema de con­trol seguirà sent a par­tir de les càmeres sense per­ju­dici que la Guàrdia Urbana pugui rea­lit­zar con­trols.

La sanció per no res­pec­tar aquesta pro­hi­bició és de 200 euros, amb un incre­ment del 30% el cas que s’infrin­geixi l’orde­nança durant un epi­sodi de con­ta­mi­nació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia