Societat

BBVA amb el talent i la innovació

Innovació i talent, binomi guanyador

El futur no serà només de les companyies que dominen la tecnologia, sinó d’aquelles que sàpiguen combinar-la amb el talent en un món cada cop més digital

  • Un moment de la taula d’innovació i talent a la Barcelona New Economy Week BBVA.
  • VÍDEO: Taula rodona sobre innovació i talent a la Barcelona New Economy Week, moderada per Yolanda Martínez Bajo, directora de Talent i Cultura de BBVA a Espanya, amb Joan Roca, Toni Segarra i Sacha Michaud.

En el marc de la Barcelona New Economy Week, i des de l’experiència d’haver revolucionat el sector financer amb la digitalització, BBVA, amb Yolanda Martínez Bajo, directora de Talent i Cultura de BBVA a Espanya, va obrir el debat sobre la incorporació de la tecnologia en el sector empresarial com una oportunitat per créixer i millorar l’experiència del client. I ho va fer amb una taula rodona amb el xef i propietari d’El Celler de Can Roca, Joan Roca; el director creatiu i soci fundador d’Alegre Roca, Toni Segarra, i Sacha Michaud, cofundador de Glovo. Tres exemples d’esperits innovadors que han sumat la tecnologia i el talent per crear marques úniques.

En la trobada, tots els experts van coincidir en la necessitat d’incorporar talent als equips de treball per aconseguir resultats exitosos. Joan Roca, amb l’experiència d’haver revolucionat el món de la gastronomia, va explicar que la “creativitat” és fonamental per poder innovar i que la introducció de la tecnologia ha d’anar sempre lligada al compromís amb l’excel·lència. “En el nostre cas, la diferència és imprimir la idea que, cada cop que el client ens visita, passen coses diferents. Ara estem treballant en unes ulleres de realitat virtual que fan que en el moment en què et menges un bombó (perquè el sistema detecta quan te’l menges) apareguin unes imatges vinculades al sabor que estàs percebent i això genera una experiència única. L’essència és aconseguir que el client que arriba amb grans expectatives, les vegi complertes”, va dir Roca.

Toni Segarra, amb una llarga i reputada trajectòria en el sector de la publicitat, va assegurar que no hi ha tanta innovació com pot semblar: “Jo entenc que no podem parlar d’innovació fins que no tinguem alguna cosa aprovada pel mercat que esdevé una nova manera de fer les coses.” Segons Segarra, el sector de la publicitat guanya sentit en aquest context, ja que és la publicitat la que permet diferenciar les marques o els productes. Per això, Segarra va dir que és fonamental introduir “el valor” com a tret diferencial: “La diferenciació no ha de venir per la innovació, sinó pels valors de la marca.” La digitalització ha transformat tots els sectors. Si no has construït una capa de valor sobre aquesta digitalització, arriba un punt en què ets com la resta.

I, precisament, en aquesta necessitat de generar una connexió emocional, Sacha Michaud va assegurar que, des de Glovo, han estat pioners en la introducció del quick commerce, que és l’evolució de l’e-commerce. “Això no és més que passar de tenir una comanda online en 24 o 48 hores a tenir-la en 30 minuts.” Aquesta rapidesa genera una connexió emocional indubtable amb el client perquè introdueix l’ingredient de la immediatesa. Michaud va explicar que la companyia està enfocada a garantir el millor servei perquè “només així es consolida el client”. I això només es pot aconseguir sent creatiu i acumu

La importància de tenir entitats fortes i solvents que aposten per la innovació

És indiscutible que la innovació, impulsada especialment pels avenços tecnològics, és un pilar fonamental de l’èxit empresarial. Malgrat tot, una aposta decidida per la innovació requereix una forta inversió en recursos i talent, cosa que en qualsevol sector només organitzacions amb una base sòlida i una clara estratègia poden afrontar. En el cas del sector financer, és important tenir entitats fortes i solvents que apostin per la innovació.

BBVA, amb els seus 167 anys d’història, és un clar exemple de com la innovació ha estat clau per consolidar-se com una de les entitats líders en el sector, ja que s’ha anticipat contínuament a les noves tendències. L’aposta per la innovació i el talent ha permès a l’entitat, a més de créixer, oferir la millor experiència als seus clients, i sorprendre amb noves funcionalitats garantint la màxima seguretat en cada interacció.

Yolanda Martínez Bajo, directora de Talent i Cultura de BBVA a Espanya, destaca que, al llarg de la seva trajectòria a BBVA, ha vist “com la innovació ha transformat el sector financer” i BBVA “sempre ho ha viscut com una oportunitat”. Aquest compromís de l’entitat es reflecteix en la inversió anual que realitza BBVA, que puja a més de mil milions d’euros a Espanya, més de tres mil milions a nivell global. I és que, per a la directora de Talent i Cultura de BBVA a Espanya, estar a l’avantguarda de la innovació requereix una inversió significativa, ja que la tecnologia és fonamental per poder adaptar-se a les noves demandes del mercat i “avançar d’una manera confiada cap a un futur ple d’oportunitats.”

Però la tecnologia, per si sola, no és suficient per mantenir un avantatge competitiu. L’autèntic diferencial radica en el talent humà que sap com aprofitar aquestes eines tecnològiques. Per a la directora de Talent i Cultura de BBVA a Espanya aquesta és la raó de ser de l’àrea que dirigeix: “A BBVA hem integrat moltes cultures, som la suma de moltes entitats, però sempre hem tingut una màxima, la de treballar per atraure i fidelitzar el millor talent.”

Aquesta màxima s’ha posat especialment de manifest a Catalunya, on la integració d’entitats com Catalunya Caixa i Unnim s’ha basat en la competència professional i el mèrit. De fet, prop del 80% de la plantilla de l’entitat a Catalunya prové d’ambdues entitats.

Per a BBVA és essencial fomentar espais on els treballadors tinguin la possibilitat de créixer tant personalment com professionalment. Segons Yolanda Martínez Bajo, aquesta mirada ha permès a l’entitat atraure i fidelitzar els millors professionals. No obstant això, subratlla que l’autèntica clau per a l’èxit futur no és només dominar la tecnologia, sinó ser capaç de connectar aquesta tecnologia amb les persones. “El futur no serà només d’aquelles companyies que dominin la tecnologia, serà d’aquelles companyies que sàpiguen connectar talent i emocions en un món cada cop més digital”, diu Martínez Bajo. Aquesta afirmació posa de manifest que el lideratge empresarial del demà residirà a les empreses que aconsegueixin unir innovació tecnològica i el millor talent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia