Societat

BBVA amb el talent i la innovació

Innovació i talent, binomi guanyador

El futur no serà només de les companyies que dominen la tecnologia, sinó d’aquelles que sàpiguen combinar-la amb el talent en un món cada cop més digital

  • Un moment de la taula d’innovació i talent a la Barcelona New Economy Week BBVA.
  • VÍDEO: Taula rodona sobre innovació i talent a la Barcelona New Economy Week, moderada per Yolanda Martínez Bajo, directora de Talent i Cultura de BBVA a Espanya, amb Joan Roca, Toni Segarra i Sacha Michaud.

En el marc de la Bar­ce­lona New Eco­nomy Week, i des de l’experiència d’haver revo­lu­ci­o­nat el sec­tor finan­cer amb la digi­ta­lit­zació, BBVA, amb Yolanda Martínez Bajo, direc­tora de Talent i Cul­tura de BBVA a Espa­nya, va obrir el debat sobre la incor­po­ració de la tec­no­lo­gia en el sec­tor empre­sa­rial com una opor­tu­ni­tat per créixer i millo­rar l’experiència del cli­ent. I ho va fer amb una taula rodona amb el xef i pro­pi­e­tari d’El Celler de Can Roca, Joan Roca; el direc­tor cre­a­tiu i soci fun­da­dor d’Ale­gre Roca, Toni Segarra, i Sacha Mic­haud, cofun­da­dor de Glovo. Tres exem­ples d’espe­rits inno­va­dors que han sumat la tec­no­lo­gia i el talent per crear mar­ques úniques.

En la tro­bada, tots els experts van coin­ci­dir en la neces­si­tat d’incor­po­rar talent als equips de tre­ball per acon­se­guir resul­tats exi­to­sos. Joan Roca, amb l’experiència d’haver revo­lu­ci­o­nat el món de la gas­tro­no­mia, va expli­car que la “cre­a­ti­vi­tat” és fona­men­tal per poder inno­var i que la intro­ducció de la tec­no­lo­gia ha d’anar sem­pre lli­gada al com­promís amb l’excel·lència. “En el nos­tre cas, la diferència és impri­mir la idea que, cada cop que el cli­ent ens visita, pas­sen coses dife­rents. Ara estem tre­ba­llant en unes ulle­res de rea­li­tat vir­tual que fan que en el moment en què et men­ges un bombó (perquè el sis­tema detecta quan te’l men­ges) apa­re­guin unes imat­ges vin­cu­la­des al sabor que estàs per­ce­bent i això genera una experiència única. L’essència és acon­se­guir que el cli­ent que arriba amb grans expec­ta­ti­ves, les vegi com­pler­tes”, va dir Roca.

Toni Segarra, amb una llarga i repu­tada tra­jectòria en el sec­tor de la publi­ci­tat, va asse­gu­rar que no hi ha tanta inno­vació com pot sem­blar: “Jo entenc que no podem par­lar d’inno­vació fins que no tin­guem alguna cosa apro­vada pel mer­cat que esdevé una nova manera de fer les coses.” Segons Segarra, el sec­tor de la publi­ci­tat gua­nya sen­tit en aquest con­text, ja que és la publi­ci­tat la que per­met dife­ren­ciar les mar­ques o els pro­duc­tes. Per això, Segarra va dir que és fona­men­tal intro­duir “el valor” com a tret dife­ren­cial: “La dife­ren­ci­ació no ha de venir per la inno­vació, sinó pels valors de la marca.” La digi­ta­lit­zació ha trans­for­mat tots els sec­tors. Si no has cons­truït una capa de valor sobre aquesta digi­ta­lit­zació, arriba un punt en què ets com la resta.

I, pre­ci­sa­ment, en aquesta neces­si­tat de gene­rar una con­nexió emo­ci­o­nal, Sacha Mic­haud va asse­gu­rar que, des de Glovo, han estat pio­ners en la intro­ducció del quick com­merce, que és l’evo­lució de l’e-com­merce. “Això no és més que pas­sar de tenir una comanda online en 24 o 48 hores a tenir-la en 30 minuts.” Aquesta rapi­desa genera una con­nexió emo­ci­o­nal indub­ta­ble amb el cli­ent perquè intro­du­eix l’ingre­di­ent de la imme­di­a­tesa. Mic­haud va expli­car que la com­pa­nyia està enfo­cada a garan­tir el millor ser­vei perquè “només així es con­so­lida el cli­ent”. I això només es pot acon­se­guir sent cre­a­tiu i acumu

La importància de tenir entitats fortes i solvents que aposten per la innovació

És indiscutible que la innovació, impulsada especialment pels avenços tecnològics, és un pilar fonamental de l’èxit empresarial. Malgrat tot, una aposta decidida per la innovació requereix una forta inversió en recursos i talent, cosa que en qualsevol sector només organitzacions amb una base sòlida i una clara estratègia poden afrontar. En el cas del sector financer, és important tenir entitats fortes i solvents que apostin per la innovació.

BBVA, amb els seus 167 anys d’història, és un clar exemple de com la innovació ha estat clau per consolidar-se com una de les entitats líders en el sector, ja que s’ha anticipat contínuament a les noves tendències. L’aposta per la innovació i el talent ha permès a l’entitat, a més de créixer, oferir la millor experiència als seus clients, i sorprendre amb noves funcionalitats garantint la màxima seguretat en cada interacció.

Yolanda Martínez Bajo, directora de Talent i Cultura de BBVA a Espanya, destaca que, al llarg de la seva trajectòria a BBVA, ha vist “com la innovació ha transformat el sector financer” i BBVA “sempre ho ha viscut com una oportunitat”. Aquest compromís de l’entitat es reflecteix en la inversió anual que realitza BBVA, que puja a més de mil milions d’euros a Espanya, més de tres mil milions a nivell global. I és que, per a la directora de Talent i Cultura de BBVA a Espanya, estar a l’avantguarda de la innovació requereix una inversió significativa, ja que la tecnologia és fonamental per poder adaptar-se a les noves demandes del mercat i “avançar d’una manera confiada cap a un futur ple d’oportunitats.”

Però la tecnologia, per si sola, no és suficient per mantenir un avantatge competitiu. L’autèntic diferencial radica en el talent humà que sap com aprofitar aquestes eines tecnològiques. Per a la directora de Talent i Cultura de BBVA a Espanya aquesta és la raó de ser de l’àrea que dirigeix: “A BBVA hem integrat moltes cultures, som la suma de moltes entitats, però sempre hem tingut una màxima, la de treballar per atraure i fidelitzar el millor talent.”

Aquesta màxima s’ha posat especialment de manifest a Catalunya, on la integració d’entitats com Catalunya Caixa i Unnim s’ha basat en la competència professional i el mèrit. De fet, prop del 80% de la plantilla de l’entitat a Catalunya prové d’ambdues entitats.

Per a BBVA és essencial fomentar espais on els treballadors tinguin la possibilitat de créixer tant personalment com professionalment. Segons Yolanda Martínez Bajo, aquesta mirada ha permès a l’entitat atraure i fidelitzar els millors professionals. No obstant això, subratlla que l’autèntica clau per a l’èxit futur no és només dominar la tecnologia, sinó ser capaç de connectar aquesta tecnologia amb les persones. “El futur no serà només d’aquelles companyies que dominin la tecnologia, serà d’aquelles companyies que sàpiguen connectar talent i emocions en un món cada cop més digital”, diu Martínez Bajo. Aquesta afirmació posa de manifest que el lideratge empresarial del demà residirà a les empreses que aconsegueixin unir innovació tecnològica i el millor talent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia