Un centenar d'alumnes d'aules d'acollida participen en una trobada a Sort

La II Trobada d'aules d'acollida secundària de les comarques del Pallars Sobirà, el Pallars Jussà i la Noguera

En aquesta segona trobada hi ha participat els centres; IES Els Planells d'Artesa de Segre, el CC El Carme de Balaguer, l'IES Almatà de Balaguer, l'IES Ciutat de Balaguer, l'IES de la Pobla de Segur, l'IES de Ponts, l'IES Hug Roger III de Sort, el CC Maria Immaculada de Tremp i l'IES Tremp. Els alumnes que han participat en la trobada han estat un total de 91.

Josep Manel Fondevila, assessor LIC (Llengua Interculturalitat i Cohesió social) del Servei Educatiu dels Pallars, diu que han intentat relacionar alumnes amb edats similars i nivells de llengua similars de països diversos. Durant el curs, els escolars s'envien cartes, postals o correus electrònics i el dia de la trobada és quan es coneixen. Josep Manel Fondevila, explica que es tracta d'una manera divertida d'aprendre el català. Els alumnes s'han conegut solament a través de la llengua escrita i la Trobada serveix per practicar la llengua parlada amb els joves que s'han escrit durant el curs. Mitjançant dinàmiques de grups no sols han pogut conèixer la seva parella sinó conèixer la resta d'alumnes dels altres centres.

A l'hora de formar les parelles s'intenta que siguin més o menys de la mateixa edat, noi noia a ser possible, amb un mateix nivell de llengua i de països i cultures el més llunyanes possible. Els alumnes de les aules d'acollida de secundària han participat durant el matí a activitats per facilitat la pràctica del català mitjançant dinàmiques de grups. Les activitats han finalitzat amb un itinerari guiat per la localitat de Sort a càrrec d'estudiants de l'IES Hug Roger III.

L'aula d'acollida és una eina de treball creada per atendre a la diversitat en els diferents centres d'ensenyament inclòs al Pla per la Llengua i la Cohesió Social, posat en marxa pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. L'aprenentatge del català, coma llengua vehicular, els aspectes de caràcter pedagògic i l'integració social i cultural dels nouvinguts són els objectius principals de l'aula d'acollida.

Amb els alumnes de nova incorporació es procura que assisteixin a l'aula d'acollida d'entre 6 i 9 hores, depenent de l'alumne i les seves característiques personals, com per exemple, la seva llengua de procedència, edat o moment del curs en què ha arribat. És important que aquests alumnes no perdin la referència del seu grup classe, ja que, un altre objectiu de l'aula d'acollida és que els alumnes es puguin incorporar el més aviat possible al ritme normal de les classes, amb els seus companys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Borja Manzanares
President del Col·legi Oficial d’Infermeres de Barcelona

“Els problemes de la infermeria no tenen una solució màgica”

Barcelona
patrimoni

El Síndic renya l’Ajuntament de Mataró per Ca la Madrona

Mataró

Un pregó coral que repassa 40 anys de ràdio, tret de sortida de la Festa Major

SALT
societat

Detinguda una conductora implicada en un accident amb tres morts a Castellfollit del Boix a finals de juny

Castellfollit del Boix

Detingut un bomber voluntari per l’incendi de l’any passat

portbou / colera
tradicions

Exhaurides en 40 minuts les gairebé 4.500 entrades pel Concurs de Castells de Tarragona

TARRAGONA
Medi AMbient

Estudien el nivell de metà que retenen els boscos catalans

Cerdanyola del Vallès
economia

Territori signa el conveni per a la construcció d’una rotonda en l’encreuament entre la C-14 i l’LV-3025, a Agramunt

Barcelona
medi Ambient

Aigües de Reus adjudica els treballs de recuperació de tres nous pous d’aigua del recinte de l’aeroport

Barcelona