Societat

Batudes de senglars, de nit, al Pla de l'Estany

Les incur­si­ons dels cabi­rols és un pro­blema afe­git a un altre de més abast que tant a Santa Pau com a la majo­ria de muni­ci­pis agrícoles es pateix des de fa molts anys, com són les des­tros­ses a cul­tius que fa el porc sen­glar. En una de les comar­ques més cas­ti­ga­des, el Pla de l'Estany, aca­ben de fer una batuda noc­turna –quan es fa fosc és quan solen sor­tir a men­jar– pels ter­mes de Sant Miquel de Camp­ma­jor, Camós i Palol de Revar­dit, que ha permès matar sis exem­plars, segons Car­les Dilmé, pre­si­dent de la Fede­ració de Caça de Girona, que compta amb unes 13.000 llicències. Ha estat una prova que es podria repe­tir, ha anun­ciat. I és que aquesta època de l'any és molt prolífica en incur­si­ons de sen­glars als camps perquè aquests estan plens de men­jar.

L'efecte TAV

Des que s'ha obert el traçat del tren d'alta velo­ci­tat, els caçadors de la banda de lle­vant de la línia han notat una menor presència de sen­glars. “El porc, que baixa de la mun­ta­nya, va superar l'N-II, i l'auto­pista ja li va cos­tar més, però la bar­rera que suposa el tren els resulta infran­que­ja­ble”, diu Dilmé. Dels 180 porcs que solien matar anu­al­ment les colles de les comar­ques afec­ta­des s'ha pas­sat a matar-ne només entre 20 i 30.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.