Societat

Una ciutat amb nota

Els participants en la campanya ‘Girona 10' celebren la iniciativa.

El sector es planteja buscar visitants de fora de Catalunya en pròximes edicions

El pri­mer dia de la cam­pa­nya de pro­moció turística Girona 10 va arren­car ahir amb “un èxit que ha superat totes les expec­ta­ti­ves”, segons va dir ahir exul­tant el pre­si­dent de l'Asso­ci­ació d'Hos­ta­le­ria de Girona, Xavier Nico­lazzi, men­tre visi­tava l'estand on els comer­ci­ants i pro­duc­tors del Mer­cat del Lleó dona­ven la ben­vin­guda als pri­mers visi­tants obse­quiant-los amb rata­fia, postres de músic i un xuixo de crema, i ofe­rint-los, al preu simbòlic de 10 euros, una bossa amb pro­duc­tes d'ali­men­tació. L'aglo­me­ració que a par­tir del mig­dia es va començar a veure a les tau­les on se ser­vien els tas­tets del Mer­cat i a l'Ofi­cina de Turisme de la Ram­bla li donava tota la raó, i la valo­ració que en feien els bene­fi­ci­a­ris, la gran majo­ria pro­ce­dents de Bar­ce­lona o la roda­lia, era igual­ment entu­si­asta. “És una ini­ci­a­tiva fantàstica”, coin­ci­dien a dir encan­tats men­tre reco­llien la seva ració de fesols de Santa Pau amb boti­farra de perol espar­ra­cada. Tots els visi­tants con­sul­tats adme­tien haver tin­gut difi­cul­tats per fer la reserva, tant per inter­net com per telèfon, però un cop obtin­guda la plaça, aquest els sem­blava un incon­ve­ni­ent menor. Nico­lazzi no va gosar con­fir­mar si hi haurà més edi­ci­ons de la cam­pa­nya, però va con­si­de­rar que “és evi­dent que d'aquí ha de sor­tir alguna cosa”. De tota manera, va avançar que s'estan plan­te­jant aco­tar la pro­posta per atraure més visi­tants de fora de Cata­lu­nya, ofe­rint aquest paquet pro­mo­ci­o­nal per a grups específics de turis­tes d'altres ciu­tats de l'Estat o nego­ci­ant amb Rya­nair una pro­posta con­junta de vols i esta­des.

L'èxit de la fórmula ‘complicitat, innovació i risc' ha superat totes les expectatives
Carles Puigdemont
Alcalde de girona
Jordi Grau, Maria Nieto i Gerard Grau

Tot un dia per trobar l'última habitació disponible

Aquesta parella de Manresa quasi havia desistit de trobar allotjament, després d'intentar infructuosament fer alguna reserva a través d'un sistema informàtic saturat o que els rebia sempre amb el cartell de ‘Complet', però van decidir anar-se'n a dormir i intentar-ho l'endemà i van fer sort: el tercer hotel que van localitzar, l'Ultònia, els va donar l'última habitació que els quedava lliure. A l'Aula Gastronòmica del Mercat del Lleó, recollien ahir els tastets de la campanya fent boca ja per dinar: havien reservat taula a l'Amaranta, un restaurant vegetarià del qual els havien donat molt bones referències, i per sopar tenien hora al mexicà Maguey.

Cristina Morcillo, Anna Canals, i Àlex i Jordi Esteve

Un regal de Reis amortitzat entre dues parelles de germans de Martorell i Castellví

Tal com promocionava la campanya, Jordi Esteve i Anna Canals, de Martorell i Castellví de Rosanes, van aprofitar l'oferta de Girona 10, una iniciativa que qualifiquen de ”fantàstica”, com a regal de Reis per al germà d'ell, Àlex Esteve, i la seva parella, Cristina Morcillo, amb l'avantatge de beneficiar-se'n ells mateixos com a acompanyants. Com la majoria de participants en aquesta promoció turística, van haver de renunciar als hotels que haurien preferit (“hi va haver un moment que érem 470 persones alhora demanant la mateixa habitació”, expliquen), però se senten satisfets de l'Hotel Girona Nord de Sarrià on van poder fer finalment la reserva. Ahir al matí, agafaven forces per al cap de setmana amb els tastets del Mercat.

Laura Jurado i Jordi A. Varas

“T'agradaria passar un cap de setmana a Girona?”

Jordi Antoni Varas, de les Franqueses del Vallès, va assabentar-se de la promoció a través de la ràdio, i li va faltar temps per trucar a la seva xicota, Laura Jurado, i proposar-li: “T'agradaria anar a passar el cap de setmana a Girona?” La seva primera elecció va ser el Vichy Catalán, però van desistir-ne ben aviat en vista del col·lapse. En mitja hora van trobar una alternativa en el Peninsular, que té l'avantatge d'oferir-los allotjament al cor mateix de Girona. Valoren molt positivament una campanya que els permetrà conèixer millor una ciutat que només recordaven d'alguna visita escolar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.