Societat

LA CRÒNICA

Alella aixeca la barrera

Si hi ha una comarca que sap el que és mobilitzar-se contra els peatges aquesta és, sens dubte, el Maresme. No endebades té l'honor de disposar de l'autopista de pagament més antiga de l'Estat, la C-32, a punt de complir 44 anys. A Alella, les protestes contra el peatge van començar el 2004 i es van mantenir dos anys i mig, fins que el 2007 els veïns van aconseguir la gratuïtat per als vehicles que passessin la barrera més de vuit cops al mes. Una exempció que es va acabar al gener, quan la Generalitat va reduir la bonificació al 30% i va elevar fins a setze el nombre de viatges mensuals que calia fer per obtenir-la. Tal com s'esperava, l'Ajuntament i els veïns no s'han quedat de braços plegats i ahir prop d'un centenar de persones –entre les quals membres de la plataforma Prou Peatges i de la coordinadora No-NII del Maresme– van recórrer a peu la distància que separa l'entrada d'Alella del peatge i van mantenir les barreres aixecades durant gairebé una hora.

La marxa, amb el lema Per l'alliberament del peatge, la va encapçalar l'alcalde del municipi, Andreu Francisco (ERC), però el van acompanyar representants de tots els partits a escala local, entre altres. “Després de demanar a la Generalitat que es replantegés el seu posicionament i no rebre'n resposta, vam decidir que ens havíem de tornar a alçar per reivindicar l'alliberament del peatge; no només per obtenir la bonificació, sinó per aconseguir-ne la supressió”, va afirmar ahir el batlle. Tocaven les dotze del migdia quan grans i petits van assaltar el peatge, sota la mirada atenta dels treballadors. Amb les barreres aixecades, els manifestants van animar els conductors a passar amb el semàfor en vermell: “Va, que avui és gratis per a tothom!” Molts usuaris es van afegir ràpidament a la protesta, fent sonar la botzina, però altres, més cautelosos, preguntaven als agents de la policia local que s'havien desplaçat fins al peatge per on podien passar. L'únic moment de tensió el va protagonitzar una empleada, a qui els manifestants van increpar quan intentava apuntar les matrícules dels vehicles dels qui no pagaven.

L'escena la va seguir de prop en Jordi, veí d'Alella, que va verbalitzar el que pensen molts dels seus conciutadans: “El peatge està amortitzat des de fa moltíssims anys, i volem que deixi de funcionar per als veïns.” La reivindicació del municipi s'afegeix a les de Terrassa i Mollet del Vallès, que també reclamen la gratuïtat dels seus peatges per als usuaris amb mobilitat obligada. El govern, finalment, ha convocat els tres ajuntaments a una reunió l'1 de juny per tractar la qüestió. La postura de l'alcalde d'Alella, però, és clara: “El peatge està situat a la porta natural d'entrada i sortida del nostre poble i continuarem les reivindicacions fins que les barreres d'Alella caiguin definitivament.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Infraestructures i serveis

Es modernitza el sistema de descomptes al Túnel del Cadí per als residents

Berga
Urbanisme

El nou moll Drassanes obre al púbic un mes abans de la Copa Amèrica

Barcelona
MEDI AMBIENT

La població d’aufranys creix a la Catalunya Central i Oriental

Barcelona
justícia

Pla de millora per als jutjats

barcelona

Més serveis i especialització per l’aliança entre els hospitals de Campdevànol i Vic

campdevànol
Societat

Foment titlla “d’irresponsable” l’ampliació de la ZEPA del delta del Llobregat

Barcelona
societat

Els Jesuïtes registren 145 denúncies d’abusos sexuals a menors des de l’any 1948

barcelona

Sant Pau crea una nova línia de recerca en sarcoma d’Ewing

Barcelona
societat

Desallotjaran els antics ocellaires de la Rambla després que no hagin lliurat les claus

Barcelona