Societat

Rigau coordinarà el recurs al TSJC amb els directors afectats pel 25% de castellà

La consellera es reuneix aquest mateix dilluns amb els cinc centres

Titlla la resolució del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya de “disgregadora i pròpia d'un retorn a l'estat-nació”

La consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau, ha anunciat aquest dilluns que es coordinarà amb els directors de les cinc escoles afectades pel recurs contra l'última resolució del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que ha fixat el 25% de castellà en els centres on estudien alumnes de famílies que volen l'educació bilingüe per als seus fills. Rigau es reuneix aquesta mateixa tarda amb els directors amb l'objectiu d'estudiar la millor opció i preparar el recurs, ja que segons ha explicat a Catalunya Ràdio només tenen cinc dies per presentar-lo.

Durant l'entrevista, la consellera ha remarcat que caldrà “afinar molt bé” la resposta que es dóna a la sentència, que ha qualificat de “disgregadora i pròpia d'un retorn a l'estat-nació”. “Espanya ha deixat de ser un estat plurinacional i plurilingüístic, i hem tornat a una 'Espanya nació' i una 'Espanya nació' és una llengua”, ha deplorat.

Així mateix, Rigau ha assegurat que un 14% d'escoles ja fan alguna assignatura en castellà per respondre a necessitats concretes del centre, i que només hi ha 24 causes pendents des del 2006 de famílies que han recorregut contra el model d'immersió.

Els cinc centres afectats per la resolució del TSJC són les escoles Pia Sarrià-Calassanç de Barcelona; Sant Bonaventura Franciscans de Vilanova i la Geltrú (Garraf); Alba del Vallès, de Sant Fost de Campsentelles (Vallès Oriental); Mare de Déu del Roser, de Barcelona, i Escolapies Sant Josep de Calassanç de Sabadell (Vallès Occidental).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.