TERRA ALTA / BAIX EBRE
La via verda es fa més accessible i millora la il·luminació dels túnels
El Consell Comarcal de la Terra Alta renova la senyalització escrita en Braille entre Bot i Prat de Comte
Al Baix Ebre s'instal·len plaques solars
La via verda, el recorregut per l'antic traçat ferroviari de la Vall de Safan, és un dels atractius turístics de les Terres de l'Ebre. Una via que cada any atreu milers de visitants i amb la qual el Consell Comarcal de la Terra Alta pretén arribar a públics molt diferents. És per això que ha renovat la senyalització escrita en sistema Braille, per a invidents, que actualment era pràcticament il·legible. L'actuació ha consistit en la reparació de tots els senyals que hi ha instal·lats al tram comprès entre Bot i Prat de Comte, alguns com a suport.
La via verda de la Terra Alta ha estat la primera de l'Estat a disposar d'un tram adaptat per a persones amb discapacitat física o sensorial. A més de la senyalització, es delimita el recorregut amb vorades de 12 cm d'altura i s'han instal·lat baranes de protecció en els trams considerats perillosos. També disposa de paviment tàctil de botons que avisa de l'arribada als túnels i encreuaments de camins, i de bandes rugoses durant l'encreuament, així com paviment de pedra natural per indicar les zones de descans.
D'altra banda, al tram de la via verda al Baix Ebre, s'han instal·lat plaques solars als túnels del traçat per millorar-ne la visibilitat. Concretament s'han instal·lat tres plaques solars als túnels, que, atesa la seua llargada, tenien molt poca visibilitat. I amb el mateix objectiu s'ha pintat una línia blanca amb microesferes al llarg de tot el recorregut. “Les millores satisfan les demandes dels usuaris que hi transiten amb el valor afegit de les energies renovables que s'adapten a l'entorn natural”, ha dit el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Lluís Soler.
LA XIFRA
Connexió dels Ports fins al delta de l'Ebre
El riu Ebre interromp la connexió de la via verda al seu pas per Tortosa. L'Estat està executant les obres d'adequació de l'antic pont del ferrocarril que travessa l'Ebre i permetrà connectar el parc natural dels Ports amb el delta de l'Ebre. Un traçat de 90 quilòmetres de camí natural entre Arnes i la desembocadura del riu.