Urbanisme

Una avinguda més ‘amable’

L’Associació de Veïns de Sant Narcís opta per doblar l’espai de vorera i afavorir l’activitat comercial al nord de l’artèria que travessa el barri, entre el carrer Santa Eugènia i el passeig d’Olot

En direcció sud, un tram de la via tindrà un sol carril

Es manté “ferm” el compromís municipal per renovar la via

La reforma de l’avinguda Sant Narcís de Girona –una artèria que travessa de nord a sud el barri del mateix nom– començarà amb l’ampliació de les voreres del tram nord. La voluntat és que la millora urbanística contribueixi a fer de l’avinguda un espai més de passeig, i no només de pas.

Entre el carrer Santa Eugènia i el passeig d’Olot, l’Associació de Veïns de Sant Narcís ha optat perquè es dobli l’espai de la vorera a la banda oest –2,4 m en lloc dels 1,2 actuals–, cosa que esperen que afavoreixi l’activitat als baixos comercials. Desapareixeran així els blocs de formigó New Jersey, col·locats en ple confinament. La pèrdua provisional de places d’aparcament –una quarantena– es convertirà llavors en definitiva.

Aquestes són algunes de les millores triades per l’associació de veïns, que va rebre més d’una proposta de renovació amb l’estudi de l’Ajuntament encarregat a Mcrit. L’informe distribuïa l’avinguda en sis trams, i la reforma començarà pels trams 1 i 3. La presidenta de l’entitat, Carme Castel, sempre ha dit que caldria actuar al centre històric, on “fa 70 anys que no s’hi fa res”, però l’associació veu encertat actuar a l’entorn de l’avinguda i afavorir així la reactivació econòmica.

El tram inicial exclou que hi hagi un carril bici a l’avinguda Sant Narcís, ja que “ens trauria espai de vorera [a la banda est, més a prop del carrer Bisbe Sivilla i el parc Central]. No ens convenç”, diu Castel. A la banda est de la vorera, es milloraran els escocells dels arbres.

Els veïns –explica Castel– també opten perquè un tram de l’avinguda, entre la plaça Montserrat i el carrer Oviedo, sigui de sentit únic. Ara el tram, de mig miler de metres, és tant en direcció nord com en direcció sud. En el futur, venint des del carrer Oviedo els vehicles només podran agafar l’avinguda en direcció sud, cap a la carretera de Santa Coloma i no cap al passeig d’Olot i el nord de l’artèria que travessa el barri. Aquest és el tram 3 de l’estudi encarregat pel consistori.

El regidor d’Urbanisme i d’Activitats, Lluís Martí (Junts), recorda el “compromís ferm” per refer l’avinguda. Triades les opcions, caldrà fer el projecte, posar-lo a licitació i executar-lo, diu. Les obres podrien començar l’any que ve. L’equip de govern, de Junts i ERC, exposarà el projecte de renovació de l’avinguda als grups de l’oposició, i preveu donar tots els detalls en una exposició al centre cívic.

Semàfor de vianants

La reforma de l’avinguda de Sant Narcís –les regidores Glòria Plana i Marta Sureda (Junts) van presentar el projecte als veïns al gener– va en paral·lel a la licitació per instal·lar un semàfor per a vianants a la intersecció entre l’avinguda Sant Narcís i el carrer Pare Coll. La licitació, però, ha quedat deserta. L’Ajuntament l’havia tret a concurs per 64.875 euros (incloent-hi l’IVA), però haurà de revisar els preus. El pas de vianants està inclòs en el pla local de seguretat viària de Girona (2020-2023), igual que l’ampliació de vorera entre el carrer Pare Coll i l’avinguda, que sí que està inclosa en la reforma de la via.

LES XIFRES

6
trams de l’avinguda Sant Narcís formen part de l’estudi encarregat pel consistori. S’intervé en els n. 1 i 3.
41
places
es perdran amb la renovació del tram d’avinguda: 25 de lliures, 13 de zona blava i 3 de càrrega i descàrrega.

Menys trànsit dins el barri, amb un canvi

Fa unes setmanes, veïns de Sant Narcís i el consistori van acordar que es restringeixi el trànsit al carrer Narcís Xifra i Masmitjà, entre els carrers Mare de Déu del Remei i Mare de Déu de la Salut. “N’estem molt contents”, diu Carme Castel. Ara sense vehicles rodats, la via, molt estreta, té menys bullici i ha contribuït a “pacificar els carrers dels voltants”. Ja no hi ha cotxes mal aparcats sobre la vorera –explica– i és segur sortir de casa. Al carrer Xifra i Masmitjà hi tenen prioritat els vianants, els ciclistes i els vehicles de mobilitat personal (VMP).

La reforma dels dos primers trams ajorna la discussió sobre els girs a l’esquerra venint des del sud de Sant Narcís en direcció al passeig d’Olot i a la zona comercial del Pare Coll, cosa que recomana l’estudi encarregat per l’Ajuntament. “Nosaltres hem fet unes tries urbanístiques”, afirma la presidenta dels veïns de Sant Narcís. Per Castel, la prohibició dels girs tindria efectes més enllà del barri. “És una via de ciutat, i no es pot fer tot el que voldríem.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]