Sant Feliu de Guíxols adquireix sòl per a uns 70 pisos de lloguer públic
El govern de Sant Feliu de Guíxols ja ha tancat la compra de tres parcel·les residencials a un fons d’inversió privat, que el consistori destinarà a dues promocions de pisos de lloguer públic. L’alcalde, Carles Motas, estima que hi tindran cabuda un mínim de 70 habitatges, a preus de renda mensual que podrien oscil·lar entre els 400 i 500 euros. Malgrat això, els detalls del projectes es coneixeran quan estiguin redactats, el pròxim pas que volen completar després de sondejar possibles ajuts econòmics de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya (AHC) de la Generalitat.
L’operació de compra dels tres solars s’ha tancat aquest estiu per un import global de 916.000 euros, després d’anys de converses amb la propietat dels sectors derivats de l’antiga fàbrica Trachsler. Inicialment, havien apostat per concentrar l’edificabilitat dels habitatges protegits a l’illa inscrita entre els carrers Huguet i Antoni Ferrer, on només n’haurien sortit 23 unitats mentre que la resta d’habitatges haurien estat de renda lliure. Però els propietaris no havien trobat cap altra oferta privada i han acceptat l’oferta municipal per aquests solars i una segona parcel·la, amb més edificabilitat, a l’altra banda de la carretera de Girona, cantonera també amb Antoni Ferrer.
Afavorir joves i gent gran
L’executiu guixolenc cercarà la implicació d’algun privat per tirar endavant el projecte, amb el sistema de cessió del dret de superfície per un nombre limitat d’anys. L’empresa –o potser alguna cooperativa d’habitatge– s’encarregaria d’assumir els costos de les obres i cobrar uns preus de lloguer acordats amb el municipi a través d’un concurs públic.
L’Ajuntament, en paral·lel, vol reservar-se el dret a destinar part de les futures promocions al col·lectiu de menors de 35 anys, perquè puguin emancipar-se sense marxar lluny del municipi, però també per a gent gran exclosa del mercat de lloguer o que necessiti un habitatge més petit i accessible. Motas també creu que alguns pisos es podrien reservar a inquilins amb algun grau de vulnerabilitat però encara amb autonomia, en règim de semitutela.
Pàrquing provisional
La inversió requerida, ara mateix, s’estima al voltant dels 6 milions d’euros, i a un mínim de 36 mesos vista. Per això es plantegen els projectes separats en dues fases. Una trentena dels pisos es prioritzaran a les parcel·les del carrer Huguet, mentre que en l’altre solar, de la carretera de Girona, els plans immediats són enderrocar els murs i habilitar-lo provisionalment com a aparcament, amb capacitat per a uns 70 vehicles. Aquesta actuació, però, s’ajornarà segurament fins a l’any vinent perquè avui mateix han cursat a Endesa la sol·licitud del projecte per soterrar els fils de diverses línies elèctriques que discorren per les façanes. Posteriorment enderrocaran els murs, asfaltaran l’interior de la parcel·la i habilitaran els accessos.