Urbanisme

Entra en servei la reurbanització de la plaça Joan Brossa i la nova parada de bus

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica posarà demà dissabte en servei la reurbanització de la plaça Joan Brossa de Girona i dilluns que ve, 14 d’abril, la nova parada dels busos de l’L3 i L4, en el marc del nou corredor de bus ràpid (BRCAT) i de mobilitat sostenible que està configurant entre Girona i Salt. Així mateix, han finalitzat els treballs de millora a l’avinguda de Sant Narcís. Les obres d’aquest corredor tenen un pressupost de 5,5 milions d’euros –amb finançament de fons europeus MRR– i finalitzaran durant la tardor que ve.

Amb l’entrada en funcionament d’aquestes millores “afavorim la mobilitat sostenible i activa; del transport públic i de vianants i ciclistes, i superem l’equador de les obres del corredor de bus ràpid entre Girona i Salt”, ha assenyalat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque.

Aquesta obra, que vol incentivar l’ús del transport públic, fent-lo més atractiu i competitiu respecte del vehicle privat, permetrà, un cop completada, “incrementar l’oferta de bus al corredor en un 40%, reduir els temps de viatge entorn als 6 minuts i incrementar la freqüència de pas dels autobusos de les línies L3, L4 i L9”, ha remarcat Paneque. A més, en la línia de “descarbonitzar la mobilitat en què està treballant el Govern”, el nou corredor, que també inclou un eix per a vianants i ciclistes, “afavorirà la mobilitat activa i descarbonitzada”.

Nus de mobilitat i ús ciutadà

La remodelació de la plaça Joan Brossa ha permès generar una gran plaça per a ús ciutadà d’uns 2.500 m2 per acollir la nova parada terminal de les línies L3 i L4 entre Girona i Salt, molt a prop de l’estació de ferrocarril i d’autobusos de Girona. Amb l’entrada en funcionament de la nova parada, es modifica el recorregut del tram final d’aquestes línies, que deixaran d’aturar-se a les places poeta Marquina i Marquès de Camps. L’actuació en aquest entorn també dona continuïtat al carril bici sota el viaducte ferroviari i inclou una nova estació de la Girocleta.

Així, aquesta actuació permet “optimitzar el recorregut d’aquestes línies de bus, així com facilitar l’accessibilitat i la distribució de les persones usuàries cap al centre de la ciutat i l’àmbit de les estacions de tren i d’autobusos”, ha ressaltat la consellera Paneque. “A la plaça Joan Brossa, hem generat un nus, un hub, de mobilitat sostenible”, ha definit. I, a més, “afavorim la integració de les infraestructures en l’entorn urbà”.

D’altra banda, la consellera també ha posat de relleu que “ara també han finalitzat les tasques de millora de l’avinguda de Sant Narcís, on s’ha remodelat i ampliat la calçada i una de les voreres per a facilitar el pas d’autobusos i vianants”.

Finalitzades les obres en aquests dos àmbits, a Girona ara els treballs es concentraran al passeig d’Olot, entre les rotondes d’Alfons Moré i el Pont del Dimoni per a configurar nous trams de carril bus i de carril bici. Així, a partir del juny s’actuarà a l’illot central i s’ampliarà amb un tercer carril el tram final d’accés a la rotonda del Pont del Dimoni, i es millorarà el paviment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia