Societat

El desdoblament de l'R-3 es podria començar el 2015

El traçat d'aquesta línia de rodalies entre Vic i Montcada es desdoblaria finalment en tres trams

La Generalitat anuncia la millora d'algunes estacions

L'espe­rat pro­jecte de des­do­bla­ment de l'R-3 de roda­lies podria començar a veure la llum, després d'anys d'espera. El con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat de la Gene­ra­li­tat, Santi Vila, va anun­ciar ahir que el traçat entre Vic i Mont­cada és una pri­o­ri­tat per al govern català i que al llarg del 2014 és molt pro­ba­ble que s'encar­re­gui un pro­jecte que aposta per des­do­blar tres trams d'aquesta línia fer­roviària. Es renun­cia així al des­do­bla­ment total de la línia, un pro­jecte històric però tan ambiciós com costós. “Aquest govern és par­ti­dari de fer una doble via en aquells trams on sigui real­ment neces­sari”, va apun­tar el con­se­ller.

A més, hi va afe­gir que cal con­si­de­rar que l'oro­gra­fia del país difi­culta i enca­reix el des­do­bla­ment en alguns trams. I un altre apunt del con­se­ller que con­vida a la reflexió: en èpoques en què toca estrènyer-se el cin­turó és quan més toca valo­rar la relació entre el cost d'una actu­ació i la ren­di­bi­li­tat que després se n'extraurà.

Inici d'obres

Així doncs, la volun­tat de les admi­nis­tra­ci­ons cata­lana i espa­nyola és començar les obres de des­do­bla­ment par­cial de l'R-3 l'any 2015 o, a tot esti­rar, al llarg del 2016. Els tre­balls, un cop esti­guin aca­bats, per­me­tran ofe­rir als usu­a­ris un ser­vei més òptim en tant que, entre altres mesu­res, s'aug­men­tarà la freqüència de pas de tots els com­bois; es pas­sa­ria de la mitja hora del ser­vei actual als quinze minuts, segons va remar­car Santi Vila.

Si la millora de l'R-3 és una pri­o­ri­tat per al govern català “per tal de remun­tar els dèficits actu­als que pateix el ser­vei de roda­lies“, també ho és la dig­ni­fi­cació de les esta­ci­ons de tren d'aquesta línia. Així ho va adme­tre el màxim res­pon­sa­ble de la con­se­lle­ria de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat de la Gene­ra­li­tat, que sense entrar gaire en detalls va anun­ciar que s'injec­ta­ran diners per dig­ni­fi­car algu­nes de les esta­ci­ons.

Sí que es va refe­rir uns minuts més tard a l'estació del muni­cipi de Torelló, que que­darà reforçada un cop es com­pleti el des­do­bla­ment. “Els veïns de la Gar­rotxa es podran des­plaçar amb l'alta velo­ci­tat cap a Figue­res i tin­dran a Torelló la seva estació de referència dels trens con­ven­ci­o­nals per des­plaçar-se cap a la ciu­tat de Bar­ce­lona”, va dir Santi Vila.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.