Administracions

Gossos d’una casa a Canet de la Tallada neguitegen el veïnat

El consistori hi ha cursat dues sancions, però es queixen que ni Mossos, ni Rurals, ni el Seprona els ofereixin solució als atacs

El govern local tem que dels ferits fins ara es passi a víctimes més greus

Dos epi­so­dis d’atacs amb els gos­sos impli­cats d’una finca pri­vada a Canet de la Tallada han gene­rat inqui­e­tud entre el veïnat i en el con­sis­tori, que, tot i les dues san­ci­ons cur­sa­des con­tra la pro­pi­e­tat, es quei­xen que no veuen que es redu­eixi el risc d’algun pro­blema pit­jor. L’alcalde de la Tallada, Josep Fer­rer, lamen­tava ahir que “tant els Mos­sos d’Esqua­dra, com els Agents Rurals com els del Seprona de la Guàrdia Civil” els han dit que l’única via que poden seguir és con­ti­nuar fent el con­trol admi­nis­tra­tiu des del con­sis­tori, a través de mul­tes. O recórrer a la justícia, un pro­ce­di­ment que per Fer­rer pot ser “costós, fei­xuc i amb una solució llarga en el temps”.

El regi­dor de Comu­ni­cació, Antoni Jiménez, que resi­deix a Canet, explica que el pri­mer pro­blema es va regis­trar el novem­bre del 2016, quan un dels gos­sos des­lli­gats va mos­se­gar un ado­les­cent i el seu pare, que pas­sa­ven pel car­rer a prop de la finca. Les lesi­ons no van ser greus, es van sal­dar amb trau­ma­tis­mes i vacu­nes al CAP i una pri­mera sanció, que la pro­pietària va pagar. Aquest agost, però, els gos­sos es van tor­nar a esca­par de la finca quan la mes­tressa hi entrava amb el vehi­cle i es van abra­o­nar sobre un altre veí que pas­se­java amb el seu gos. Resul­tat: una segona sanció encara no satis­feta, però que el govern local tam­poc veu que ser­veixi per solu­ci­o­nar res.

Per Jiménez, la pro­pi­e­tat hau­ria de man­te­nir els gos­sos –un dog argentí, con­si­de­rat perillós, i dos dàlma­tes, un dels quals és el que ha gene­rat més pro­ble­mes– enca­de­nats a alguna estaca a l’inte­rior, o bé en un recinte tan­cat i habi­li­tat amb ombra a l’inte­rior. “No sabem què de pit­jor hem d’espe­rar que passi perquè es pugui actuar”, lamenta amb impotència. I, a més, a davant de la finca hi ha el parc infan­til del poble.

LA XIFRA

2
atacs
dels gossos de la mateixa finca s’han registrat des de finals de 2016 a Canet. El consistori només els pot sancionar, però lamenta no poder-hi posar cap altra solució.

Un gos ensalvatgit i capturat ja hi va generar pànic el 2016

També el 2016, però al desembre, els Agents Rurals ja van aconseguir capturar un gos ensalvatgit i de raça potencialment perillosa que havia intentat atacar una persona al nucli de Canet. L’animal, un dog argentí, rondava per la zona abandonat, sense amo i estava ferit perquè un vehicle l’havia atropellat. Passava gana i, de fet, havia arribat a matar catorze gallines per menjar-se-les. La protectora Rodamón es va fer càrrec de l’animal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia