ARTUR COLOMER
ALCALDE DE SANT FELIU DE PALLEROLS
“És difícil gestionar el contacte social”
L’alcalde afirma que, en un poble petit, els veïns estan acostumats al contacte social i que hi ha moments de relaxació quant a les distàncies socials
Ajudar les persones i les empreses és la prioritat de l’Ajuntament
Iniciatives
Lluny de defugir la situació creada per la pandèmia del coronavirus, a Sant Feliu de Pallerols sorgeixen iniciatives que l’afronten cara a cara. No els ha tremolat el pols a l’hora de convocar per les xarxes un concurs de dibuix infantil i juvenil amb aquest virus com a protagonista. No és una activitat que es quedarà a domicili, sinó que, un cop es relaxi l’estat d’emergències, s’organitzarà una exposició, perquè tothom qui vulgui pugui contemplar les creacions dels més petits i joves de Sant Feliu de Pallerols.
Atendre les persones més vulnerables i donar suport als negocis, sobretot, els més afectats per la situació actual, és la principal prioritat de l’Ajuntament de Sant Feliu. L’alcalde repassa el dia a dia del poble i en destaca les principals fortaleses.
Com afecta la Covid-19 el dia a dia del poble?
Hem hagut de modificar els nostres comportaments socials i a Sant Feliu, en ser un poble relativament petit, on pràcticament tots ens coneixem, es fa més complicat de gestionar el contacte personal del dia a dia, com sempre havíem tingut entre veïns. Hi ha hagut alguns moments de relaxació que fan que no es compleixin distàncies de seguretat recomanades entre veïns, però considero que són fets puntuals, i en general la gent està conscienciada. Com a problemàtica, evidentment la preocupació pels negocis que han hagut de tancar, com ara perruqueries, bars, restaurants, cases rurals i hostaleria en general, i preocupació per les persones vulnerables socialment, que també ho estan passant malament.
Han hagut de ‘renyar’ molta gent?
En algun cas, hem hagut de demanar que s’anessin complint les obligacions sanitàries que s’exigien, sobretot als inicis de la crisi, en què hi va haver certa confusió.
Els serveis municipals estan en tensió?
Evidentment, els hem hagut d’adaptar a la situació actual i, de moment, els serveis bàsics es van donant amb certa normalitat. Pel que fa als serveis que afecten més la temporada d’estiu, com l’obertura de la piscina municipal o els casals d’estiu, estem esperant les ordres de Sanitat. Estem treballant amb previsió, per tenir aquests serveis a punt per si s’han de donar.
Quines són les principals necessitats que ha detectat?
Moltes, però una de les més rellevants és la d’establir un marc coordinat comarcal per donar suport a les empreses i negocis que tenen dificultats. També pensem que les empreses i autònoms de Sant Feliu han de rebre més ajudes de la Generalitat i de Madrid, i els ajuntaments hem de trobar fórmules per ajudar-los de forma indirecta, com per exemple fomentar la promoció turística local després del confinament. Estem estudiant totes les vies possibles.
Com s’organitza el voluntariat?
Des del principi de la crisi, se’ns van oferir moltes persones per formar part d’una xarxa de voluntariat, que coordinem des de l’Ajuntament i que ha servit per repartir mascaretes a tota la població, tant d’adults com d’infants, o per fer compres per a la gent que no pot sortir de casa seva, o per contactar-hi de forma telefònica per escoltar les seves necessitats. Estem molt agraïts pels voluntaris i per l’esperit solidari que està imperant en tot moment.
Com atenen les persones més vulnerables?
En aquest cas des del primer moment vam considerar prioritari anar fent un seguiment personalitzat de tots els casos, sobretot els de gent gran, especialment els que viuen sols. Es va mantenint un contacte regular amb ells. També, juntament amb el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa, es fa un seguiment de les famílies més vulnerables. En l’àmbit educatiu, hem facilitat ordinadors i xarxa d’internet a les famílies que ho han requerit per tal de seguir la programació escolar en línia. Hem habilitat un telèfon les 24 hores del dia, per a qualsevol emergència social que es detecti al poble.
Alguna iniciativa per destacar?
Des de l’inici de la crisi han anat sortint diverses iniciatives, com per exemple les classes de ioga que fa una veïna a través de les xarxes socials, etc.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.