Infraestructures i serveis

les inversions de l'estat

Adjudicat de nou l’estudi de la B-40 fins a Granollers

Foment repeteix el tràmit arxivat el 2013 en caducar l’expedient d’avaluació ambiental

Servirà per escollir l’alternativa que ha de permetre l’adjudicació del projecte

El Ministeri de Foment ha tornat a adjudicar la redacció de l’estudi informatiu del tram d’uns 35 quilometres entre Terrassa i Granollers del quart cinturó, B-40, també coneguda com a ronda del Vallès. D’aquesta manera repeteix el tràmit que ja va fer el 2003 i que deu anys després va arxivar perquè el Ministeri de Medi Ambient va admetre que l’expedient d’avaluació ambiental havia caducat dues vegades, com havia denunciat la plataforma Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC).

La redacció de l’estudi té un import d’1,1 milions i ha de servir per tornar a analitzar quines són les alternatives de traçat, però també de connexió i explotació que han de permetre després fer l’expedient d’informació pública i el d’avaluació d’impacte ambiental i encarregar la redacció del projecte amb el traçat escollit. Foment, en una nota que va fer pública ahir, calcula que el pressupost de totes les actuacions podria suposar una inversió de 403 milions, i l’objectiu és crear un arc de circumval·lació a Barcelona alternatiu al que formen l’AP-7 i la B-30.

Des de la Generalitat es treballa en paral·lel amb un pla de mobilitat per les dues comarques del Vallès amb la participació dels diversos agents del territori, i que es vol aprovar a principis del 2018, amb l’objectiu de poder incidir en el projecte final d’aquesta infraestructura superant el disseny fet des de Madrid dels anys 60 com a gran via de pas.

Actualment es fan obres en el tram de 6,2 quilòmetres entre Olesa i Viladecavalls, que es van reprendre el 2015 i que han d’acabar el 2019, segons va explicar l’anterior responsable, Ana Pastor, en una visita el febrer del 2016. En funcionament només hi ha els trams entre Viladecavalls i Terrassa i el d’Abrera a Olesa.

LA XIFRA

403
milions
és l’import que Foment calcula que costaran els 35 quilòmetres entre Terrassa i Granollers.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.