Infraestructures

infraestructures

La indignació d'usuaris i alcaldes fa reobrir Collabós

El Ministeri de Foment deixa per a després de les festes nadalenques continuar la instal·lació d'un sistema contra incendis

Consensuarà un calendari i un horari amb els municipis afectats

El Minis­teri de Foment va atu­rar ahir al matí i fins que pas­sin les fes­tes de Nadal els tre­balls d'ins­tal·lació del sis­tema de segu­re­tat con­tra incen­dis del túnel de Collabós i, per tant, no es va haver de tallar el trànsit com dilluns amb els con­següents pro­ble­mes que va com­por­tar a l'antiga car­re­tera del Cap­sa­costa, amb dos acci­dents inclo­sos. Aquesta mesura, com la de l'inici de les obres, no va ser anun­ci­ada i, per tant, encara molts con­duc­tors van uti­lit­zar el Cap­sa­costa o altres vies alter­na­ti­ves entre la Gar­rotxa i el Ripollès, com l'antic traçat de l'eix piri­nenc entre Ripoll i Olot per Vall­fo­gona de Ripollès, i ja més secundària­ment la C-17 i el túnel de Bra­cons o la car­re­tera de San­ti­gosa des de Sant Joan de les Aba­des­ses i la Can­tina.

Les obres es van atu­rar per l'allau de quei­xes rebu­des dels alcal­des dels muni­ci­pis afec­tats i pels pre­si­dents dels con­sells comar­cals de la Gar­rotxa i del Ripollès per no haver estat infor­mats o bé prou infor­mats –només el de la Vall de Bia­nya, Santi Rei­xach, va dir que sí que havia rebut infor­mació i que va tenir temps d'infor­mar els empre­sa­ris locals– i sobre­tot per les quei­xes dels usu­a­ris. I és que dilluns, cir­cu­lar per l'antic traçat sinuós i estret del Cap­sa­costa, entre Sant Sal­va­dor de Bia­nya i Sant Pau de Segúries, era una ver­ta­dera tor­tura per als con­duc­tors.

Els cami­ons de gran tonatge havien de filar molt prim per cir­cu­lar per alguns revolts i fer autèntics equi­li­bris quan es tro­ba­ven altres vehi­cles de grans dimen­si­ons. Tot ple­gat com­por­tava mol­tes reten­ci­ons i, fins i tot, alguns casos de con­duc­tors molt enfa­dats que van sal­tar a pri­mera hora del matí les fites que pro­hi­bien l'accés a Collabós. La poca o nul·la infor­mació i la mala senya­lit­zació pro­vi­si­o­nal, sobre­tot a la banda ripo­llesa, van aca­bar d'encen­dre els ànims. La cir­cu­lació era espe­ci­al­ment deli­cada per als cami­ons i més per als de gran tonatge, que, si hagues­sin estat infor­mats, hau­rien cir­cu­lat segu­ra­ment per altres vies alter­na­ti­ves.

El sub­de­le­gat del govern espa­nyol a Girona, Fran­cesc Fran­cisco, va lamen­tar una vegada més que es va assa­ben­tar dels tre­balls a Collabós per El Punt Avui i, en vista de l'allau de quei­xes rebu­des dels alcal­des de la zona, va dema­nar a Foment que aturés els tre­balls i que s'assegués amb les auto­ri­tats locals en una taula per infor­mar-los de les obres i sobre­tot per con­sen­suar el calen­dari i l'horari de tan­ca­ment del túnel.

LA FRASE

És inadmissible tancar el túnel de Collabós amb presses i amb no gaire informació
Francesc F. Busquets
subdelegat del govern espanyol a Girona

LA DATA

09.01.12
S'han de reprendre
les obres a Collabós, tot i que s'ha d'acabar de parlar amb els alcaldes.

Les màquines, aturades a la boca sud del túnel

Els operaris de Foment tenien les màquines aturades ahir a l'àrea de servei de Collabós, a la sortida sud del túnel. Cap d'ells sabia quan es reprendrien els treballs i estaven esperant ordres.

Foment diu que ho ha notificat per fax o per correu als alcaldes

El subdelegat va recordar que Collabós és un punt viari cabdal. “Tancar de 7 a 15 hores no és la millor manera de fer obres”, va sentenciar. Ell mateix va atribuir el caos a la falta de coordinació. Francesc Francisco Busquests, no obstant això, no va voler valorar si s'havia informat prou bé els alcaldes afectats. Segons ell, Foment li va confirmar que havia notificat l'inici d'obres als ajuntaments afectats a través de fax o de correu.

Poc trànsit a l'antic eix pirinenc per Vallfogona de Ripollès

L'afectació a les vies alternatives de comunicació entre el Ripollès i la Garrotxa va ser mínima. L'antic traçat de l'eix pirinenc per Vallfogona, en principi, havia de ser el més afectat, ja que hauria de recollir el trànsit de la Vall de Ribes i del Ripollès sud. Només s'hi va notar un increment lleuger de trànsit i és que, segons l'alcaldessa, Carme Freixa, els conductors un cop a Collabós optaven per Capsacosta perquè no els compensava recular.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.