Infraestructures

Maresme

Foment atura i recupera la doble via entre Arenys i Blanes en una setmana

El BOE d'ahir incloïa l'obertura d'ofertes per fer l'estudi mentre que el de divendres passat la descartava

Forma part del pla de rodalies 2008-2015

Només una set­mana. Aquesta ha estat la vigència de la decisió presa pel Minis­teri de Foment d'atu­rar l'estudi per des­do­blar la via del tren de la línia de roda­lies entre Arenys de Mar i Bla­nes que s'havia lici­tat el mes de novem­bre pas­sat. Ahir, el BOE tor­nava a reco­llir l'ober­tura d'ofer­tes per con­trac­tar ser­veis per a la redacció de l'estudi que es farà efec­tiva, si res no can­via, el dia 23 d'aquest mes. La doble via entre les dues esta­ci­ons era un dels pro­jec­tes sig­ni­fi­ca­tius –bàsic per a la zona nord de la comarca del Maresme– del pla de roda­lies 2008-2015 pre­sen­tat a so de bombo i pla­te­rets per l'ante­rior govern del PSOE. El pro­jecte plan­te­java cons­truir una segona via de cir­cu­lació en un tram de vint-i-dos quilòmetres que creua fins a vuit esta­ci­ons. Tot i això, i tal com va emfa­tit­zar al seu moment el secre­tari d'estat de Pla­ni­fi­cació i Rela­ci­ons Ins­ti­tu­ci­o­nals del Minis­teri de Foment, Víctor Morlán, “allà on sigui pos­si­ble”. La publi­cació en el BOE de diven­dres pas­sat que Foment s'havia fet enrere en l'encàrrec de l'estudi va aixe­car les pri­me­res veus de crítica al Maresme i, en espe­cial, en el grup del PSC, que ente­nia que s'afec­ta­ven de ple les futu­res infra­es­truc­tu­res en el ter­ri­tori. De fet, avui hi havia con­vo­cada una roda de premsa pre­si­dida pel pri­mer secre­tari dels soci­a­lis­tes del Maresme, Xavier Amor, i el dipu­tat al Congrés i exde­le­gat del govern Joan Ran­gel per mos­trar el rebuig a una decisió “que afecta de ple la mobi­li­tat de l'alt Maresme i la zona sud de Girona”. Fonts soci­a­lis­tes de la comarca van con­fir­mar que la infor­mació apa­re­guda ahir en el BOE els havia aga­fat per sor­presa. “Estem pen­dents de rebre una expli­cació i farem les pre­gun­tes per­ti­nents en el Congrés per enten­dre aquest canvi d'acti­tud, que, d'altra banda, cele­brem”, van pun­tu­a­lit­zar les matei­xes fonts.

Sor­presa sem­blant van mani­fes­tar fonts con­sul­ta­des de la dele­gació del govern, que van deri­var al Minis­teri de Foment l'expli­cació de la recu­pe­ració d'un pro­jecte que diven­dres pas­sat havia que­dat damunt la taula.

LA XIFRA

22
quilòmetres
entre Arenys de Mar i Blanes entren dins l'estudi de desdoblament de la via del tren.

Un territori dividit

El desdoblament de la via del tren entre Arenys de Mar i Blanes és un debat mai tancat a la comarca del Maresme que ha aixecat molts enfrontaments polítics i socials. Ajuntaments com ara Calella i Sant Pol, en mans convergents, s'hi oposen frontalment perquè consideren que plantejar una nova via en un espai considerat una “barrera” pels municipis és, com a mínim, una bogeria. Altres poblacions, com ara Malgrat i Pineda, veuen en el projecte una possibilitat real de millorar la circulació de trens en una línia amb greus mancances pel que fa a la freqüència de trens i al temps que triguen per arribar a Barcelona. Des del Consell Comarcal, on fins a l'actual mandat, s'anava al capdavant de les grans decisions de mobilitat del territori no s'ha comunicat cap posició.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.