Infraestructures

Infraestructures

Els alcaldes faran “atestat” de cada accident a l'N-II

El Consell d'Alcaldes de la Selva va acordar ahir enviar al Congrés dels Diputats i a Foment un informe de cada accident que hi hagi per fer pressió per l'estat lamentable de la carretera

Els alcaldes de la Selva ja no saben què fer perquè el desdoblament de l'N-II sigui una realitat. Ahir, en el Consell d'Alcaldes que es va fer a Riudellots de la Selva, es va informar de la visita reivindicativa que es va fer el mes passat a Madrid. El resultat no va ser l'esperat, però els alcaldes i representants municipals en general no es resignen a l'oblit, i ahir van decidir tirar endavant una altra iniciativa, esperonats –malauradament– per una nova desgràcia (l'accident de dilluns a Maçanet de la Selva). A partir d'ara –i a iniciativa de l'Ajuntament de Riudellots–, els ajuntaments i el Consell Comarcal enviaran un informe de cadascun dels accidents que passin a l'N-II tant al Congrés dels Diputats com als membres de la comissió de Foment.

El president del Consell Comarcal, Robert Fauria, va explicar ahir que en la reunió d'alcaldes es pretenia informar del viatge a Madrid, ja que no tots els alcaldes hi havien pogut assistir. “Nosaltres, d'aquella reunió, ja en vam treure les conclusions, va anar bé pel que fa a repercussió mediàtica, però malament pel que fa al resultat. Avui ho hem explicat i s'ha pres la decisió que cada vegada que hi hagi un accident a la zona dels municipis afectats, l'Ajuntament afectat i el Consell Comarcal enviïn un informe de la desgràcia als portaveus dels membres de Foment perquè n'estiguin assabentats”, va dir Fauria.

L'alcaldessa de Riudellots, Montse Roura, va recordar que en el ple municipal del 2 de juliol tots els grups de Riudellots, per unanimitat, van acordar que cada cop que hi hagi un accident es farà arribar un informe a Foment, una iniciativa que ara s'estendrà ja que va rebre el suport del Consell d'Alcaldes. Per Roura, es tracta, un cop més, de demostrar unitat entre els alcaldes i fer pressió per buscar una solució a l'estat lamentable de la carretera. “És l'eix principal de connexió que tenim amb Europa a la part est del país, i sembla que en parlin com si fos un corriol. Això és no entendre la realitat que tenim”, va manifestar Roura. L'alcaldessa de Riudellots va recordar que ahir mateix hi va tornar a haver un accident. “En tenim gairebé un dia per l'altre, i es tracta que ho puguem transmetre i que a Madrid vagin rebent totes les desgràcies que hi ha”, va concloure.

Sobra l'Estat

El Consell d'Alcaldes també va aprovar ahir un manifest en contra de les mesures de reforma del món local i la proposta de modificació de la llei de bases de règim local instada pel govern de l'Estat. El consell destaca que és “un atac a l'autogovern de Catalunya”, a l'autonomia local i al municipalisme. “A Catalunya no s'ha de suprimir cap municipi, l'administració que sobra i que s'ha de reduir és la de l'Estat”, exposa el manifest, que proposa eliminar els ministeris de Cultura i Sanitat, i el Senat, entre d'altres.

Ens faran cas, ara?

Dels 29 accidents mortals que hi ha hagut a les comarques gironines des de l'inici d'any, nou han estat a l'N-II, i han tingut com a conseqüència la mort de tretze persones. A la Selva tenen trams especialment complicats –l'entrada a Caldes de Malavella és del Tercer Món– i els municipis afectats ja no saben què fer perquè es reprenguin les obres i es pugui tenir la via en condicions. Fer arribar a Madrid informes de cada accident que hi hagi està molt bé però si, com deia l'alcalde de Maçanet, Antoni Guinó, per a Madrid la demarcació de Girona és territori “extraterrestre”, poc efecte tindrà la iniciativa. I com que en qüestió de pressupostos no hi ha sentiments, lamentablement és probable que els informes vagin a parar a un calaix.

Nuri Forns



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.