infraestructures
Unió diu que l'ajut públic a Charleroi fa legal el de Ryanair
L'eurodiputat Salvador Sedó afirma que és un acord que potencia el territori
Brussel·les ho està investigant
L'eurodiputat d'UDC, Salvador Sedó, ha afirmat que està convençut que la Comissió Europea arxivarà la investigació que du a terme sobre els ajuts públics que rep Ryanair per operar a l'aeroport de Girona. En cas contrari, ha avançat que es reunirà amb responsables de la comissió per fer-los veure que aquests ajuts no han servit per situar la companyia aèria irlandesa en una situació d'avantatge respecte a altres, ni tampoc a l'aeroport de Girona.
Segons ell, hi ha el precedent recent de l'aeroport de Charleroi (Bèlgica), on es produeix un fet similar. “La comissió va entendre que aquests ajuts són un acord entre privats per promocionar el territori”, va sentenciar. I hi va afegir: “Els ajuts gironins a Ryanair també són un acord entre privats per potenciar el territori. Crec que l'impacte econòmic al sector turístic de les comarques gironines és molt clar.” Finalment, Sedó ha recordat que han fet les gestions i la pressió oportunes, i ha avançat que la resposta arribarà durant les pròximes setmanes.
La Comissió Europea va obrir una investigació pels 5,8 milions que rep Ryanair d'ajuts i altres compensacions a canvi de dur entre tres i quatre milions de passatgers a l'any a Girona. Ho va fer arran de la denúncia d'una companyia.
LES XIFRES
Lleuger augment a l'octubre
Aena va informar ahir que durant el mes d'octubre un total de 284.179 passatgers van passar per l'aeroport de Girona-Costa Brava, xifra que suposa un petit augment del 0,5% respecte al mateix mes del 2012. Aena atribueix aquest creixement al clima favorable i sobretot al fet que Ryanair va allargar la seva programació d'estiu –amb molts més vols que a l'hivern– més dies. De fet, les operacions –aterratges i enlairaments– van augmentar molt més que els passatgers, ja que n'hi va haver 2.833, un 11,3% més que l'octubre del 2012.