Infraestructures

CiU demana dos nous accessos a l'AP-7 a Tarragona

Un es faria al Mèdol i l'altre a l'Arboç per descongestionar l'N-340

Presenten una proposta al Congrés per demanar la gratuïtat de les autopistes mentre no s'acabin els trams de l'A-7

Una solució “ràpida i poc costosa” per contribuir a descongestionar l'N-340 al pas pel Tarragonès i el Baix Penedès i posar punt final als col·lapses que es creen a partir de la punta de la Móra, entre Tarragona i Altafulla, en acabar-se l'únic tram de l'autovia gratuïta A-7 en funcionament. Els diputats de CiU al Congrés dels Diputats per Tarragona, Jordi Jané i Martí Barberà, han presentat una proposició no de llei que es debatrà aquest any en la comissió de Foment en què demanen la creació de dos nous accessos a l'AP-7 aprofitant punts on l'autopista és paral·lela a l'N-340 i on ja hi ha àrees de servei.

El primer se situaria a l'àrea del Mèdol, coincidint amb el punt on s'acaba el desdoblament gratuït de l'N-340 entre Vandellòs i Tarragona. El segon, al terme municipal de l'Arboç, al punt on hi ha l'àrea de servei del Penedès, i ajudaria a descongestionar la carretera per als usuaris del Baix Penedès.

Peatges gratuïts

En la mateixa proposició no de llei, CiU insisteix
a demanar la gratuïtat dels trams de l'AP-7 entre Tarragona i Vilafranca del Penedès, i entre l'Hospitalet de l'Infant i Ulldecona mentre no s'hi construeixin els nous trams de l'A-7 com a alternativa gratuïta, una petició que ja van fer l'any passat els alcaldes del Tarragonès en vista dels col·lapses que es produeixen cada cap de setmana a l'N-340.

“La demarcació de Tarragona és una de les més congestionades pel que fa al trànsit de vehicles. I som un territori capdavanter, amb projectes que fan que necessitem una A-7 completa”, va manifestar ahir el diputat Jordi Jané amb referència a iniciatives com ara Barcelona World o la nova àrea de Ferrari a Port Aventura, o l'activitat creixent del port i el polígon petroquímic.

CiU va fer una crida també perquè es tinguin en compte les al·legacions del territori als nous trams de l'A-7 ja en estudi, especialment a Campredó (Tortosa) i al Baix Penedès.

LA FRASE

No estem demanant inversió en un territori sense dinamisme. Necessitem l'A-7 i l'A-27 completes
Jordi Jané
Diputat de CiU al Congrés dels Diputats per Tarragona

Expropiacions pendents de pagar

L'altra gran infraestructura viària pendent de ser executada completament a la demarcació de Tarragona és l'autovia A-27, que ha d'unir Tarragona i Montblanc, i, fins i tot, en una segona fase arribar fins a Lleida. “És un cas d'incompliment escandalós”, va assegurar ahir Jané.

CiU va denunciar que,
a banda del retard en la construcció de la nova carretera, l'Estat té encara pendents de pagament una gran part de les expropiacions. En concret, 5,9 milions d'euros segons les dades de Foment el mes de març passat, sense que hi hagi un calendari per al seu pagament. “Està afectant molt famílies que no reben els diners que els pertoquen”, va denunciar Martí Barberà.

En relació amb l'A-27, CiU ha presentat una segona proposició no de llei en què se sumen a les múltiples peticions del territori per fer gratuïta l'AP-2 entre Montblanc
i Lleida un cop hi arribi l'A-27. A banda, i igual que fan amb l'autovia A-7, reclamen un calendari concret d'execució de la nova infraestructura en vista de les “evasives” rebudes fins ara del govern.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.