Infraestructures

“El desdoblament no resol el problema de l'N-240”

L'Ateneu Garriguenc i Conca22 el consideren “electoralista”

Reclamen als polítics el rescat de l'AP-2, que acaba la concessió al mateix temps que s'enllestiria un desdoblament de 10 quilòmetres

L'Ateneu Garriguenc i Conca22 creuen que l'única solució per a l'N-240 entre Lleida i Montblanc continua sent el rescat de l'autopista AP-2. Les dues entitats, impulsores de l'estudi comparatiu de costos i de les declaracions de Montblanc i les Borges Blanques en pro del rescat, qualifiquen d'“electoralista” el compromís del Ministeri de Foment per incloure la redacció del projecte de desdoblament de l'N-240 als pressupostos del 2016.

Per a les dues entitats, el compromís assolit de Foment amb els alcaldes de Juneda i les Borges Blanques aquest dimarts genera més dubtes que certeses. “És un anunci del govern espanyol per apaivagar els ànims dels alcaldes en vista de les eleccions. És il·lògic plantejar unes obres que poden acabar coincidint amb l'aixecament de les barreres de l'autopista”, assenyala Ramon Queralt, portaveu de l'Ateneu Popular Garriguenc. I remarca: “Alhora, continuen negant-se a allargar la concessió de l'AP-2 més enllà del 2021. No té cap sentit i no resol el problema de l'N-240.” En els darrers sis anys, hi han mort set persones.

Tampoc els quadra la xifra anunciada per Foment, que ha compromès una partida de mig milió d'euros per a la redacció del projecte: “El mateix conseller Santi Vila va xifrar-ho en un milió d'euros. I, a més, abans cal fer estudis informatius... No ens surten els números.” Respecte a la licitació, enguany, de tres rotondes a l'N-240 a Juneda, les entitats ho qualifiquen de “pedaç i despesa inútil comparat amb la veritable solució: rescatar l'AP-2” i reclamen als polítics que mantinguin la defensa del rescat. Segons els seus càlculs, costaria uns 85 milions l'1 de gener del 2016.

LA XIFRA

85
milions
costaria alliberar el peatge de l'AP-2 l'1 de gener del 2016. La concessió s'acaba el 2021.

LA FRASE

Apostem per una via d'alta capacitat de 54 quilòmetres. La sinistralitat no s'acaba al coll de Vinaixa
Ramon Queralt
PORTAVEU DE L'ATENEU POPULAR GARRIGUENC

Coll d'ampolla de trànsit a les Borges

Malgrat que en les declaracions de Montblanc i les Borges Blanques, de fa dos anys, hi havia un ampli consens territorial entre sectors econòmics de Lleida i Tarragona per demandar el rescat, en el darrer temps l'opció del desdoblament sols es planteja a partir de les Borges i fins a Lleida. De fet, la reunió amb el Ministeri, la van demanar els alcaldes de les Borges i Juneda, integrants de la plataforma Prou Morts a l'N-240.

Ramon Queralt, portaveu de l'Ateneu Garriguenc, indica: “Aquest hipotètic desdoblament sols es planteja entre les Borges i Lleida. Naltres apostem per tenir una via d'alta capacitat de 54 quilòmetres, fins a Montblanc, que ens connecti amb Tarragona i no sols un tram de 10 quilòmetres.” I hi afegeix: “L'accidentalitat no s'acaba al coll de Vinaixa, que, per cert, també és Garrigues.” En el cas d'executar-se el projecte que vol redactar Foment i reclamen els alcaldes de la plataforma, “les Borges quedaria com un coll d'ampolla pel trànsit, enfrontant-se a la mateixa problemàtica que es planteja ara en el tram de l'A-27 al Morell”, segons les entitats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.