Una variant d'Olot més cara per respectar l'entorn
El conseller Santi Vila anuncia que tindrà doble túnel i que la part coberta s'allarga perquè l'impacte sigui mínim
Diu que és una prioritat i que es farà quan la Generalitat tingui els diners
La Generalitat invertirà 8 milions d'euros als 117 previstos inicialment en la construcció del seu tram de la variant nord d'Olot –l'últim tram de Bracons per la C-63 i l'autovia A-26– per reduir l'impacte al territori, fruit de les converses amb els agents de la zona. “Volem que la ferida ambiental sigui tan mínima com sigui possible”, va insistir ahir a Olot el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que va exposar el projecte constructiu davant de representants dels sectors polítics, empresarials i socials de la Garrotxa. Vila va anunciar que el tram de la Generalitat, entre Codella –a l'enllaç amb el terme municipal de les Preses– i la carretera de Riudaura, a l'altre costat del pisos Garrotxa, tindrà 2,5 quilòmetres de doble túnel. També va relatar que la variant serà desdoblada.
El conseller va remarcar que la Generalitat ha fet els deures i que ho té tot a punt per quan hi hagi la disponibilitat pressupostària per executar les obres. “La variant d'Olot és absolutament prioritària per a la Generalitat”, va recalcar. Vila va explicar que ara toca al Ministeri de Foment fer els deures projectant el tram que continua fins a l'enllaç amb l'autovia A-26.
L'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, va fer un toc d'atenció al govern espanyol perquè acceleri els tràmits de la seva part de variant i hi va afegir que no hi ha d'haver cap problema per coordinar les obres amb el de la Generalitat, ja que la construcció dels túnels vol més temps. “La Generalitat ja ha fet els deures. Ara fem una crida al govern espanyol perquè atengui la necessitat de treure el trànsit de l'interior d'Olot i de fer una ciutat pacífica i per passejar-hi”, va insistir. En aquest sentit, el conseller de Territori i Sostenibilitat va recordar que els més de vint mil vehicles que en l'actualitat circulen diàriament pel vial Sant Jordi causen moltes molèsties als veïns i que representen un volum de trànsit insostenible.
Més variant
Respecte a la variant de les Preses, el conseller va anunciar l'inici de converses amb el nou equip de govern de l'Ajuntament de la Vall d'en Bas, que ha canviat de color. I, paral·lelament, va dir que acabarà d'enllestir amb el de les Preses “solucions per resistir” fins que no s'executi. Aquestes solucions inclouen la construcció de dues rotondes als dos extrems de l'actual travessera per racionalitzar el trànsit i l'habilitació d'un tercer carril per facilitar els girs a l'esquerra.