La Generalitat posa data per allargar la C-32
Dóna suport a la proposta dels alcaldes i l'obra es farà en dues fases
El Departament de Territori i Sostenibilitat va donar ahir llum verd a la prolongació de l'autopista C-32 fins a Lloret i també a la construcció de la variant fins a la cala Canyelles, tal i com van reclamar els alcaldes de Tordera, Blanes, Lloret i Tossa la setmana passada.
L'obra, segons va informar el conseller Santi Vila després d'haver-se reunit amb els respectius alcaldes, es dividirà en dues fases. La primera, que tindrà un cost de 71 milions d'euros i que anirà a càrrec de la concessionària Abertis, hauria de començar el mes de maig i se centraria en l'allargament de la via ràpida, i la segona, que presenta un pressupost que estaria al voltant dels 100 milions d'euros i que hauria de pagar la Generalitat, donarà continuïtat fins a la carretera de Tossa de Mar a través d'una ronda de circumval·lació. Aquesta fase arrencaria el segon semestre del 2018. L'allargament de l'autopista serà realitat en uns dos anys. El nou tram serà de 6,5 quilòmetres i tindrà tres carrils, dos de pujada i un tercer de baixada, i els sentits de circulació estaran separats per una mitjana. En alguns trams s'han previst dos carrils en tots dos sentits per facilitar els avançaments de vehicles lents. Des del Departament de Territori i Sostenibilitat es diu que el traçat s'ha projectat pensant en el fet que sigui compatible amb una possible ampliació de carrils si l'increment de trànsit ho requereix. La carretera tindrà cinc viaductes i dos túnels. La decisió d'ahir topa frontalment amb la proposta de la plataforma Aturem la C-32, que rebutja l'ampliació.