Infraestructures

Ryanair, per ara, ven només 9 rutes per a l'hivern que ve a Girona

Són 4 menys que aquest hivern passat

A més de Càller, l'Alguer i Marràqueix, que ja no hi són a l'estiu, dubta de la continuïtat de Düsseldorf i Bremen

Només incorpora Malta com a novetat

La davallada de Ryanair a l'aeroport Girona-Costa Brava sembla que continuarà l'hivern que ve, tot i els bons números dels últims mesos, en què ha guanyat viatgers tot i fer
menys vols. La companyia de baix cost irlandesa encara no ha tancat la programació, però de moment ha posat a la venda els bitllets des de finals d'octubre fins a finals de març per a només nou rutes, quatre menys que aquest hivern passat. L'única opció perquè no hi hagi una altra retallada és que l'aerolínia irlandesa s'animi a incorporar noves rutes, ja que almenys hi ha tres destinacions de l'hivern passat que és clar que no continuaran. De fet, ja no estan en funcionament aquest estiu. Es tracta de l'Alguer, aeroport on Ryanair cessarà tota activitat a partir de l'hivern que ve; Càller, on també està fent una dràstica reducció arran de les polítiques d'impostos italianes, i Marràqueix, que s'ha traslladat al Prat. A més, la companyia de baix cost també dubta de la continuïtat de dues destinacions alemanyes, que de moment no estan a la venda: Düsseldorf/Weeze i Bremen. Cal dir que són les que pitjors números han tingut aquest hivern passat. És possible que s'acabin incorporant a la programació, però tot i així caldrien més rutes noves per compensar les que es perden. I de moment només hi ha una ruta nova a la venda: Malta, que ja funciona habitualment a l'estiu però que no s'oferia a l'hivern des de la temporada 2010/11.

A més, cal dir que set de les nou rutes que estan a la venda només tindran dues freqüències setmanals. Les úniques excepcions són Pisa, amb vol diari, i Eindhoven, amb quatre vols a la setmana.

Complint l'amenaça

Si Ryanair torna finalment, com sembla, a reduir l'activitat a Girona l'hivern que ve complirà l'amenaça que va fer al febrer a Barcelona per tal de pressionar el govern català perquè no implanti un nou import mediambiental. Una nova retallada a l'hivern seria especialment preocupant perquè semblava que ja s'havia tocat fons amb les tretze rutes d'aquest hivern. La companyia irlandesa no ha parat de retallar els
últims anys: de les 21 rutes de l'hivern 2012/13 va passar a 19 l'any següent; després va venir la forta reducció de l'hivern 2014/15 fins a només
14 rutes i aquest hivern passat va baixar a 13. En tres anys, el nombre de destinacions ha caigut un 38%. Si es confirma que només hi haurà nou rutes, la davallada ja serà del 57%. Si finalment es mantenen Düsseldorf i Bremen però no s'incorpora cap ruta nova, la pèrdua global serà d'un 52%. En qualsevol cas, cal tenir present l'avís que va fer el govern fa uns mesos: l'hivern 2014/15 hi va haver el perill real que no s'oferís cap ruta i l'aeroport es tanqués a l'hivern.

LA XIFRA

57
per cent
baixarà el nombre de rutes en 4 anys si només n'hi ha nou. Si continuen Düsseldorf i Bremen serà del 52%.

LA DATA

30.10.16
És el dia
que començarà la temporada d'hivern 2016/17, que durarà gairebé 5 mesos (fins al 25 de març del 2017).

Les rutes

Rutes que repetiran de l'hivern passat

Frankfurt/Hahn

Karlsruhe/Baden

Eindhoven

Cracòvia

Breslau

Bratislava

Pisa

Rabat

Ruta nova

Malta

Rutes que per ara no repeteixen

Alguer

Càller

Marràqueix

Düsseldorf/Weeze

Bremen



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.