El final del pont de l'antiga N-340 a Cambrils, més a prop
La junta de govern local va aprovar la primera fase dels treballs que han de servir per demolir aquesta antiga barrera
El pont es va construir al final de la dècada dels seixanta per superar la riera d'Alforja
Nou pas decisiu perquè el projecte de demolició del pont de l'antiga carretera N-340 al pas per Cambrils sigui una realitat. Després de certs retards i d'acord amb la voluntat pública expressada el passat febrer per l'alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, la junta de govern local de la setmana passada va aprovar la primera fase dels treballs de demolició del pont i la urbanització parcial de l'avinguda Baix Camp. Amb aquesta decisió s'inicia el procés pel qual les empreses podran presentar-se a les obres de la primera fase, que des del passat any tenen reservada una partida de 612.000 euros en els pressupostos municipals.
D'aquesta manera es posa en marxa el rellotge administratiu que convertirà l'antic pont en un record del passat de la vila de Cambrils.
Història del pont
Segons l'historiador Josep Bertran en el llibre El franquisme a Cambrils, el projecte de desviament de la carretera de l'Estat, elaborat pel Ministeri d'Obres Públiques, el 1959, al seu pas per Cambrils, possibilitava dues alternatives de traçat: la primera situava el recorregut per la part nord de la població i l'altra, a través de l'aleshores avinguda dels Màrtirs. Finalment, l'Ajuntament de l'època es va acabar inclinant per aquesta segona opció, fet que va comportar a la llarga la necessitat de salvar la riera i, per tant, la construcció del pont que ara es demolirà. En aquell moment, el desviament de la carretera de l'Estat va suposar un seguit d'obres de condicionament com ara l'enderrocament de l'escorxador i el desviament del clavegueram des de l'avinguda dels Màrtirs en direcció al barri de l'Eixample de Cambrils. El 1966 amb motiu de l'entrada en funcionament de la variant de la carretera de l'Estat, amb la conseqüent supressió de la travessia de Cambrils, es va haver d'interessar la Confederació Hidrogràfica del Pirineu Oriental per tal que rebaixés la calçada de la carretera al seu pas per la riera d'Alforja per donar-li més profunditat i fer desaparèixer el perill d'inundacions.
En aquest sentit, les fortes pluges del 1969 van provocar grans clots a la carretera en el pas per la riera. El pont que ara es demolirà es va construir al final de la dècada dels seixanta tot i que no hi ha constància documental de la data exacta.