municipal
transports
Vic adhereix el bus al sistema integrat el 12 de setembre
El ple aprova el conveni amb l’ATM que permet la nova tarifació
Amb la T-16 els joves tindran el bus urbà gratis
El 12 de setembre entrarà en vigor el conveni que permet l’adhesió del bus urbà de Vic al sistema tarifari integrat de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), després que ahir el ple municipal ho aprovés per unanimitat com a punt d’urgència. La integració ofereix diversos avantatges, com ara gaudir de la T-Mobilitat, el sistema de transport que permetrà calcular el preu del transport públic de manera personalitzada, i de la T-10. A més a més, amb la T-16, tots els joves menors de 16 anys podran tenir el bus urbà gratuït. L’inconvenient, segons va explicar Toni Serrat, regidor de Serveis de Vic, és que “la tarifa del bus urbà vindrà decidida per l’ATM”. El preu del bitllet senzill s’incrementarà gradualment durant quatre anys (fins al 2022) d’1,75 euros a 2,15, mentre que en aquest mateix període, l’augment de preu de la T-10 serà de 9 euros a 9,95 a partir de la signatura del conveni, al setembre. L’ATM, però, també ofereix diverses bonificacions de les quals es beneficiaran tots els usuaris del bus urbà de Vic: els d’aquest municipi i els de Gurb i Calldetenes. A partir de l’1 de setembre començarà una campanya informativa.
Serrat també va dir que s’estan revisant els itineraris del bus urbà i que encara hi haurà més millores a partir de l’octubre del 2018, quan venç la concessió a Sagalés i s’ha de convocar nou concurs.
LA DATA
La reurbanització del carrer Montserrat, en marxa
El ple de l’Ajuntament de Vic ahir també va donar llum verd a l’aprovació inicial del projecte de reurbanització del carrer de Montserrat, entre el carrer de Sant Segimon i el carrer de Torelló. El consistori vol que aquesta via passi a ser de titularitat municipal (ara és de la Diputació de Barcelona, la qual es farà càrrec del cost de la intervenció a la calçada), però per signar el conveni primer cal un projecte d’obres aprovat. L’objectiu de l’actuació, que té una despesa fixada de 1.057.786 euros, és racionalitzar el trànsit “en un carrer important de la ciutat”, va dir Fabiana Palmero, regidora d’Urbanisme. El carrer es convertirà en una zona de 30 km/h de velocitat màxima, s’ampliaran les voreres i s’hi plantaran 47 arbres. Tots els grups van coincidir en la necessitat d’arreglar aquest vial, molt deteriorat. L’objectiu és fer les obres l’any que ve.