Infraestructures i serveis

Sant Feliu i Santa Cristina fusionen els serveis de taxi

Els dos municipis seran una única zona tarifària que volen ampliar a Palamós i Calonge

Castell-Platja d’Aro s’hi resisteix

El conveni entre els ajuntaments de Sant Feliu de Guíxols i Santa Cristina d’Aro per a la prestació conjunta del servei de taxi, que aquest vespre ha d’aprovar el ple guixolenc, serà l’embrió per establir un àmbit tarifari únic d’abast supramunicipal. L’acord, que al maig ratificarà el ple de Santa Cristina, implicarà la desaparició de límits per als 13 taxistes que sumen les dues poblacions –11 de guixolencs i 2 de cristinencs–. La regidora delegada de Transport Públic a Sant Feliu, Fina Cosp, destacava que el canvi “serà beneficiós per als professionals i els usuaris”, ja que, per exemple, en un trajecte de Sant Feliu a Santa Cristina no s’aplicarà el recàrrec actual per cobrir el trajecte de retorn del vehicle.

Cosp avança que, un cop aprovat pels plens, l’acord se sotmetrà al dictamen de la comissió de Preus Públics de la Generalitat, que haurà de donar el vistiplau a la unificació i revisió de tarifes. Des de Santa Cristina, l’alcalde, Xavier Sala, destacava ahir que també mantenen obertes converses amb els seus homòlegs de Palamós i Calonge i Sant Antoni perquè puguin sumar-se a la zona tarifària única, tot i que en aquest cas la possible integració va més lenta perquè els dos municipis n’analitzen les implicacions legals. Sala també destacava el problema que els dos taxistes cristinencs compatibilitzen la llicència amb d’altres a Sant Feliu i Castell-Platja d’Aro, fet que sovint dificulta trobar vehicles a la parada.

Cosp hi afegeix que seria interessant, per exemple, per optimitzar l’activitat al voltant de l’hospital comarcal de Palamós, un dels pols de destinació de molts serveis quotidians. El funcionament comú permetria que els taxistes esperessin en qualsevol de les parades dels altres municipis i estalviar el cost –o una part– de tornar buits a la població d’origen.

Els taxistes guixolencs i cristinencs veuen bé la mesura. Però en canvi hi ha reticències entre els de Castell-Platja d’Aro, el cinquè municipi amb què s’ha negociat la creació de la zona tarifària. El mercat del gegant turístic, comercial i d’oci nocturn garanteix una demanda més estable i elevada de trajectes tot l’any, un pastís que els empeny, per ara, a quedar-ne al marge.

LES XIFRES

11
taxistes
amb llicència operen actualment a Sant Feliu de Guíxols, però el trajecte fora del municipi té recàrrec.
2
llicències
té vigents l’Ajuntament de Santa Cristina, a professionals que també n’ostenten a Sant Feliu i Platja d’Aro, fet que de vegades complica als cristinencs trobar taxi a la població.

Una app per gestionar la demanda

En paral·lel a la unificació administrativa i tarifària, els taxistes guixolencs estan provant un sistema informàtic per geolocalitzar els taxis per GPS i saber sempre quins professionals hi ha actius. La intenció és crear una aplicació de telefonia mòbil per sol·licitar serveis, a més de la trucada convencional, i assignar la carrera al vehicle més proper a la demanda. Cosp diu que permetrà repartir feina de manera “més equitativa i eficient” i eradicar la tradició de les targetes entre hotels i particulars que recorren a professionals concrets.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.