Infraestructures i serveis

Empreses i veïns de Begur i Palafrugell duen quinze dies sense ADSL ni telèfon fix

La incidència de Movistar va començar a finals d’abril i ahir encara miraven de resoldre-la

El cas ha provocat indignació i diversos greuges

Nombrosos abonats a línies de telèfon i dades de Palafrugell ja fa més de dues setmanes que estan sense servei, arran d’una avaria en la xarxa general, que depèn de Movistar. La incidència només ha afectat usuaris del servei convencional, basat en fils de coure i ADSL, no pas els de fibra òptica, però entre els perjudicats hi ha nombroses empreses dels polígons de La Riera de Begur i Palafrugell i altres zones d’aquest últim municipi sense cobertura de cable òptic.

Alguns afectats, com ara Josep Ollé, de l’ortopèdia Tres Edats, al carrer Sant Ramon de Palafrugell, es queixaven ahir dels greuges que acumulen en dues setmanes, com ara haver de trametre factures a través d’un telèfon mòbil o no poder fer tràmits amb les signatures i certificats digitals de l’ordinador principal, per contactar amb les administracions públiques. Entre altres veïns de la zona del CAP i el carrer Ample, persones d’edat avançada i dependents que fa dies que no tenen connexió al servei de teleassistència per emergències.

Un altre afectat és el propietari del parc Coqui, Joan Resplandis, que ha perdut reserves telefòniques i s’ha trobat clients que s’atansaven personalment des d’altres poblacions. Resplandis ha mirat de seguir l’abast de la incidència, a través de responsables de la companyia o tècnics de l’empresa subcontractada per a les avaries, amb versions diferents, com ara, “primer, una peça de la centraleta espatllada i pendent d’arribar, o la substitució d’un cable d’alta capacitat” teòricament pensat per a un miler de línies i del qual penjaven centenars més. L’empresari ha contactat amb l’Ajuntament de Begur per mirar d’emprendre una reclamació conjunta dels afectats per l’avaria.

Al polígon de la Riera, Vanessa Viladegut, de Wesdurlan, també explicava ahir que fa dies que treballen sota mínims amb connexions de mòbil i sense accés a les dades de servidors al núvol virtual. El regidor de Promoció Econòmica de Begur, Eugeni Pibernat, es va interessar ahir pel problema i van estudiar alternatives per a un servei d’alta capacitat a la zona, on encara no arriba la fibra òptica.

LA DATA

30.04.19
va ser el dia
que desenes d’abonats de línies telefòniques a Palafrugell i Begur van quedar sense servei.

Queixes per la falta d’informació

El recurs de les empreses afectades per demanar la situació de la incidència és trucar al telèfon 1004, on, si posen el seu número de servei afectat, només els salta un missatge automàtic que parla d’“una incidència tècnica a la xarxa” i que “els tècnics treballen per a la seva resolució”. Així, durant quinze dies. Les reclamacions els poden ajudar a recuperar la part proporcional de la factura, però lamenten que no els compensaran els maldecaps ni la pèrdua de facturació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia